מסתננים
מסתנניםFlash 90

חבר מועצת עיריית תל אביב מטעם סיעת דרום העיר, חיים גורן, מברך בשיחה עם ערוץ 7 את ראש העיר רון חולדאי על ההחלטה לחייב באגרת שמירה את כלל התושבים.

"בהתחלה הייתה התנגדות של נציגי צפון תל אביב, אבל עכשיו גם הם מסכימים. הם מתחילים להרגיש זליגה של פשע מהדרום", אמר.

גורן, המשמש גם כיו"ר ועדת הביטחון בעירייה, מקווה שבתוך כמה שנים דרום תל אביב יחזור להיות אזור מגורים שפוי, כלשונו.  "כבר עכשיו אנחנו רואים נוכחות משטרתית גדולה יותר, כוח מג"ב קבוע של כמאה שוטרים נמצא בעמדות קבועות. יש עמדה קבועה בשכונת שפירא בפארק, יש עמדות נוספות במקומות הבעייתיים. היום כשמדווחים על קטטה אלימה המשטרה מגיעה מהר יותר".

הוא מקווה שהמסתננים יבינו את המסר בצורה חד משמעית. "עד כה יצאו מהארץ מאות אנשים, זה עדיין מספר קטן, אבל השאר מפונים למתקן בחולות, לאט לאט הם יבינו שלא ממש משתלם להם להגיע לישראל".

גורן טוען כי התושבים מרוצים מאוד מהנוכחות הצבאית והמשטרתית ברחובות, "זה משהו שחיכינו לו הרבה זמן, הם מעדיפים לראות עמדות של מג"ב מאשר לראות את הסודנים מסתובבים בחוסר מעש ברחובות. אנחנו מברכים את ראש העיר ואת מועצת העיר על החלת חוק העזר העירוני של תשלום אגרת שמירה, העירייה מתכוונת לגייס ארבעים ניידות שרובם יופנו לדרום תל אביב, גם בעלי העסקים יחויבו לשלם".

לדבריו הפורום המשפטי למען ארץ ישראל ייצג תושבים מהדרום בתביעות נגד משרדי ממשלה ומסתננים, "יש לנו היום בערב מפגש עם הפורום המשפטי, כפי שלארגוני זכויות האדם יש משפטנים הגיע הזמן שגם לנו יהיו משפטנים שייצגו אותנו".