"ריש לקיש"
"ריש לקיש"עטיפת האלבום

ריש לקיש בפעם השנייה, ריש לקיש (יהודה בן סעדון) - מהדורה שנייה, הוצאה עצמית

ריש לקיש הוא סוג של טיפוס (במלעיל) מוזיקלי. הוא לא שייך לאף קבוצה מוגדרת ולא עובד עם הפצה מסודרת אלא מעניק את אלבומיו להורדה חינמית באינטרנט.

אפילו אופן השירה שלו - משהו שבין שימי תבורי למוזיקה מזרחית מהזן הישן והטוב - לא דומה לשום דבר אחר. זה יכול להרתיע קצת בהתחלה, אבל אני דווקא התחברתי לפשטות, לחוסר היומרה ולמסרים הישירים. בין כל האמנים שמדקדקים בקוצו של יו"ד בכל ריליס שהם מוציאים, נחמד למצוא את ריש לקיש, שזורם בלי יותר מדי חשבונות. ועוד יותר נחמד שזה יוצא לו מעניין, אותנטי ומיוחד.

עד היום שחרר ריש לקיש (יהודה בן סעדון, כך נקרא שמו בישראל) שני אלבומים. השני שבהם, שנקרא 'בפעם השנייה' היה טוב במיוחד, וביטא בעיקר את עולמו של בעל התשובה, כולל שורות כמו "כמה שבתות שמרת, כמה ביטול והכנעה?" או "לא מעט מצוות אספת בדרכך החדשה... פתח לבך לאמונה". רוב האמנים הדתיים בדרך כלל חוששים לדבר באופן ישיר כל כך, מתוך רצון לדבר גם לקהל החילוני, אבל ריש לקיש פונה יותר לאלה שכבר נמצאים בעניינים, ולא חושש לשתף אותם באותן תחושות ישירות, גם אם הן נעדרות תחכום באופן כמעט גורף.

אלא מאי, באלבום השני ההפקה של ריש לקיש לא הייתה מספיק מושקעת, וקצת הייתה בעוכריו של הדיסק הבאמת מיוחד הזה. לכן הוא נכנס שוב לאולפן, הקליט מחדש את השירה, הפך את ההפקה לעשירה ומגוונת יותר, סינן חלק מהשירים, צירף את בני אלבז לדואט בשיר הטוב ביותר באלבום, 'הפעם באמת', והשיק את הכול מחדש. התוצאה אכן טובה יותר. השירים עלו כמה מדרגות, והעממיות קיבלה ממד קצת יותר מושקע ומתוחכם.

כמו קודמיו, גם המהדורה השנייה של 'ריש לקיש בפעם השנייה', יינתן להורדה חינמית מאתרי אינטרנט שונים. וכמו קודמיו, גם הדיסק הנוכחי מגלה שיש לנו כאן יוצר מוכשר שעדיין לא ממש התגלה וכדאי לשים עליו עין. במיוחד אם אורות גבוהים בתשובה, טקסטים ישירים ושירה ייחודית לא מרתיעים אתכם.