מנחם בגין ז''ל
מנחם בגין ז''לצילום: פלאש 90
יו"ר הקואליציה, ח''כ יריב לוין (הליכוד ביתנו), יניח על שולחן הכנסת הצעת חוק שתבטיח באופן רשמי את הנצחת זכרו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין.

חוקים דומים קיימים כיום להנצחת זכרם של ראש הממשלה הראשון דוד בן־גוריון וראש הממשלה יצחק רבין שנרצח בשנת 1995.

על פי הצעת החוק, אחת לשנה ביום פטירתו של בגין, בתאריך ד' באדר, יתקיימו אירועי זיכרון לזכרו בהם טקס זיכרון ממלכתי על יד קברו בהר הזיתים וכן בבתי הספר ברחבי הארץ. כמו כן מוצע כי במחנות צה"ל יוקדש זמן מיוחד לאירועי הנצחה וללימוד מורשתו של בגין.

ח"כ לוין אמר לעיתון "ישראל היום" כי "ראוי לחוקק חוק מיוחד להנצחת זכרו של בגין בשל המורשת שהנחיל במהלך שנות פעילותו לפני קום המדינה במחתרת כמנהיג האצ"ל, לאחר קום המדינה כמנהיג האופוזיציה, ובמשך שש שנים כראש הממשלה, שהביא לחתימת הסכם השלום עם מצרים".

עוד הוסיף ח"כ לוין כי לבגין היה תפקיד יוצא דופן מדור התקומה ועד להיותו ראש הממשלה. "הוא לקח חלק במאבק לעצמאות המדינה, תרם וחיזק את היסודות הדמוקרטיים של המדינה, קבע את העיקרון שלא תהיה מלחמת אחים, ביטל את המחיצות החברתיות והעצים את האחדות בעם. אני סבור ששמו חקוק בתולדות המדינה כאחד המנהיגים הדגולים של העם היהודי במאה ה־20".

לדברי יו"ר הקואליציה, הרעיון להנצחת זכרו של בגין עלה בחודש יולי השנה, כשציינו 100 שנה להולדתו. "חשבתי כי ראוי שאירועים כאלה יתקיימו בכל שנה ולא רק פעם אחת ויחידה". להערכתו, הצעת החוק שלו תזכה לתמיכה של ועדת השרים לענייני חקיקה ותאושר בכנסת.