הרב זאב קרוב
הרב זאב קרובחזקי עזרא

הרב זאב קרוב דובר איגוד ישיבות ההסדר, משיב למתקיפים והמבקרים וטוען כי היום יותר מתמיד ברור שישיבות ההסדר הן הדבר האמיתי, כלשונו.

"כולם יודעים שיש היום מאבק כוחות בתוך הוועדה, אבל ראש הוועדה איילת שקד מבינה ומכירה את חשיבות ישיבות ההסדר ואנחנו מקווים שאכן יהיו תוצאות טובות. היום ברור לנו לחלוטין ואולי יותר מתמיד, עד כמה חשובה המסגרת של ישיבות ההסדר, הבשורה ששילוב תורה וצבא זה לא סותר אחד את השני. יש דברי ביקורת ענייניים אבל יש ניסיונות לנגח ולחפש אותנו בפינות", אמר לערוץ 7.

לדבריו ישיבות ההסדר מכשירות אנשים לכל החיים, "הביקורת המרכזית היא למה עושים רק 16 חודש, זו ביקורת עניינית אבל אני שוב מדגיש שעם התוצאה של ישיבות ההסדר קשה להתווכח. ישיבות ההסדר מכשירות אנשים לכל החיים ולא רק לשרות הצבאי, יוצאים מכאן מחנכים, דיינים, רבנים, רופאים ועוד. להגיד שאנחנו מזלזלים בצבא, הרי אנחנו אלה שהסכמנו להכניס את הצבא לישיבה".

הרב קרוב טוען כי הצעתו של ח"כ אלעזר שטרן לסנן תלמידים שחוזרים לישיבה אחרי השרות אינה מוצדקת, "הוא אומר שהוא לא מאמין שבכל מחזור של 1400 תלמידים, כולם מתאימים ללמוד תורה. אני ר"ם בישיבת הסדר למעלה מעשרים שנה ואם יש לשטרן פטנט איך לעשות את זה אז בבקשה. לצערי הטון של ח"כ שטרן והיקף התלונות שיש לו, מעידים שיש לו משהו נגד ישיבות ההסדר, הוא מניח הנחות לא נכונות. הרבה פעמים כשחבר'ה חוזרים מהצבא יש אחד שנראה שקשה לו לחזור אבל אחרי שלושה חודשים הסטרטרים נדלקים והוא מתנפל על הלימוד ויש גם מצבים הפוכים, אבל אני בהחלט מסכים שראשי הישיבות צריכים להיות עם יד על הדופק".

לדבריו ההילה סביב ישיבות ההסדר הועממה ושלא בצדק, "אני יכול להבין שבשנים הראשונות של ההסדר הייתה הילה של התפתחות ועם השנים כשיש מכינות מצד אחד וגם תופעה של אנשים שהולכים לשנתיים לישיבות גבוהות ומשם לשלוש שנים צבא, אז הקצוות נראים זוהרים יותר ודרך האמצע נראית על פניו כמשהו של פשרה, ופחות זוהרת. אבל זה לא נכון, היום כמעט כל ראשי ישיבות ההסדר הם בוגרי הסדר, יש דיינים רבים בוגרי הסדר, ראשי ישיבות תיכונית ועוד. כוללים לדיינות רבים נפתחים, וישיבות ההסדר פיתחו מאוד גם את לימוד התורה ואת האמונה, התדמית שנוצרה לא נכונה".