הענקת התעודה

בשבוע שעבר העניקה מועצת שומרון בטקס רשמי, תעודת הוקרה לוואליד חסן ומשפחתו שהגיעו בשיא הסופה לסייע לפנות צירים לישובים הנצורים בשומרון.

לדברי ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה: "וואליד ומשפחתו הגיעו לסייע לתושבי השומרון בזמן קריטי ביותר, אני לא אגזים אם אגיד שלולי וואליד חסן וההתגייסות שלו לפנות את הצירים בתת תנאים בזמן שקבלנים אחרים לא היו מוכנים להסתכן במלחמה בשלג – היו לנו כאן אבדות בנפש, לכן מצאנו לנכון לקיים את הטקס הזה ולהביע את הכרת התודה שלנו באופן פומבי".

את תעודת ההוקרה העניק ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה יחד עם חבר זימן תלמיד כתה א' ממגדלים שהיה גם הוא נצור בזמן הסופה עם משפחתו בישוב. חבר כתב מכתב לוואליד ולמשפחתו בשם ילדי השומרון: "היה לנו קר מאוד, חיכינו שהקור ייגמר, אמא מילאה סירים במים רותחים ושמה מתחת למיטות כדי שנתחמם. ואז באת לעזור לנו וסוף סוף יכולנו לצאת להתחמם במקום אחר".

גם רבקה ניצן ביקשה להודות לבנו של וואליד - אסאד שסייע לה להיחלץ מביתה בכפר תפוח בזמן שסבלה מצירי לידה: "ישבנו בישוב בקור מקפיא עם שתי בנותינו הקטנות ואז התחלתי להרגיש צירים. בעלי החליט שמה שלא יהיה הוא מוציא אותי משם. במשך 4 שעות ניסינו לצאת כשהבנות ברכב ולא הצלחנו להתקדם, כל הזמן החלקנו בשלג, ואז כשהתחלתי לאבד תקווה הגיע מולנו טרקטור. יצא משם בחור ערבי, שהבין שאנחנו במצוקה קשר את הרכב לטרקטור ומשך אותנו החוצה, הרגשתי שהיה לו ממש אכפת. הוא פעל במסירות נפש, הוא חזר שוב ושוב לוודא שאנחנו בסדר. והייתי מאוד רוצה להודות לו. הרגשתי שהוא פשוט הציל אותנו".

אסאד עצמו התרגש מאוד מהענקת אות ההוקרה ואמר: "הרגשתי שבכל פעולה שאני עושה אני מציל חיים", וביקש לדבר עם ניצן ולשמוע איך היא מרגישה.

חוסאם בנו של וואליד חסן שקיבל את תעודת ההוקרה בשם משפחתו אמר באירוע: "קשרתי את גורלי מאז היותי ילד עם תושבי השומרון. אין ישוב שאין לנו נגיעה בפיתוחו וכאשר אתה מפתח ישובים אתה נקשר אליהם. זה נכון שחברתנו מזיזה אבנים אבל הלב אינו עשוי מאבן." עוד הוא הוסיף ואמר: "ברצוני להודות לתושבי השומרון הנהדרים והאיתנים שחוו חוויה של ניתוק מחשמל מים ותקשורת לימים ארוכים ובכל זאת דאגו לנו ובעת הגעת הכלים לישובים טרחו והביאו שתייה חמה ואוכל לצוותים שעבדו בשטח בתנאי מזג אוויר קשים".

בתוך כך העניקה המועצה באותו ערב תעודת הוקרה ליו"ר חברת חשמל יפתח רון טל, עבור עובדי חברת חשמל, שישבו בישובים ימים ולילות כדי להבטיח החזרת החשמל ופעילות הגנרטורים. בין השאר הוזמנו עובדי חברת חשמל שפעלו ביצהר וישנו שם במשך 3 ימים תוך שהם נעזרים בתושבי הישוב בכדי להבטיח חזרה מלאה לשגרה. רון טל אמר באירוע: "השומרון הוא העוגן האמיתי של מדינת ישראל". בהמשך תערוך המועצה ערב הוקרה לתושבי יישובי השומרון שפעלו בהתנדבות בכדי לסייע לחבריהם הגיעו עם רכבי ארבע על ארבע כדי לחלץ תושבים תרמו מזון לנצורים ועוד.

צילום: מאיר ברכיה