מוותר. דגן
מוותר. דגןפלאש 90

ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, קבע בשיחה ב"פורום מאג'די" בכפר סבא, כי "בקעת הירדן אינה חיונית לביטחון ישראל", כך מדווח העיתון "מעריב".

דגן הבהיר בשיחה כי הוא איננו רוחש אמון לפלסטינים, אולם הוא סבור שחובה להגיע להסכם שימנע מדינה דו לאומית.

"בעיני לפחות זה סוף החלום הציוני. אני לא מסתכל על זה מזווית הראייה של הפלסטינים. אני אומר את זה בצורה קשה – הם לא מעניינים אותי. חשוב לי מה קורה במדינה ומה יקרה פה לאלה שבאים אחרינו. מה נשאר לדורות הבאים", אמר דגן.

בתגובה לדברי דגן אומר הבוקר (ראשון) ח"כ מוטי יוגב (אל"מ במיל'), כי "עם כל ההערכה שיש לי לראש המוסד לשעבר ואלוף במיל', מאיר דגן - דעותיו השמאלניות ידועות, כשם שדעותיי הימניות ידועות מראש. בקעת הירדן היתה ותישאר חלק מארץ ישראל וקו ההגנה המזרחי החיוני למדינת ישראל".

יוגב מזכיר, כי "כבר ראינו את תמיכתו של דגן וחבריו ה'לשעברים' מהשמאל, בהסכמי אוסלו ובהתנתקות מעזה ואת תוצאותיהם. הרשות הפלסטינית, כמו גם הליגה הערבית מתייחסת לכל הסכם עמנו, כאל הסכם עם כופרים שלפי מסורת הסכמיי 'חודייב וקוראייש' מצווה להפרם. קווי 67 שיושגו בהסכם יהיו קווי ההערכות לשלב השני, לא של שלום לא של טרור אלא דחיקת היהודים אל הים, כפי מה שמתפרסם גם כיום באמנה הפלסטינית ובאתרים הרשמיים של הרשות הפלסטינית".

לדבריו, "העיוורון של השמאל, ברצונו להיפטר משטחי מולדת שהתנ"ך מדבר בהם מכל אבן, מביא אותו להפחידנו בנתונים דמוגרפיים שלא קיימים. כן, אנחנו מתקרבים לרגע האמת, שלא להפקיר לא את ביטחון עמנו ולא את ארצנו בידי המיעוט השמאלני שלצערי, דגן הפך לאחד מהמיצגים שלו. לא עמדות מקצועיות יש בו, כי אם פוליטיקה שניתקה את עצמה משורשי העם והארץ".