הפגנת המסתננים בכיכר רבין

בכיכר רבין בתל אביב מפגינים בצהריים (ראשון) אלפי מסתננים מאפריקה במחאה על מדיניות ההרתעה שמנהיגים ברשות האוכלוסין וההגירה נגדם.

במסגרת המדיניות נכלאים מאות מסתננים במתקן חולות שבנגב.

המפגינים צעדו מגינת לוינסקי לכיכר רבין כשהם קוראים "Freedom yes, Prison no" - כן לחופש ולא לכלא. הבוקר פתחו המסתננים בשביתה בת שלושה ימים במחאה על מדיניות הממשלה.

"לא מקבלים אותנו טוב", אמר אחד המפגינים, "לא ביקשנו שישראל תהיה המדינה שלנו - רק ביקשנו חופש".

הבוקר הפגינו כ-500 מסתננים מול משרדי קריית הממשלה בעיר אילת. המסתננים, שבעיקר מועסקים במלונות ובמסעדות, השביתו את עבודתם.

בשבוע האחרון נעצרו מאות אנשים ברחובות דרום תל אביב. חלקם נכלאו לאחר שנמצא שאין בידם אשרה בתוקף, ואחרים זומנו להתייצב במתקן חולות בנגב. המפגינים גם מוחים על כך עצרה שרשות האוכלוסין וההגירה עצרה בחודש שעבר כ-300 אריתראים וסודנים שברחו ממתקן חולות וצעדו לירושלים.

ח"כ אלי ישי (ש"ס) התייחס להפגנת המסתננים ואמר "הפגנת המסתננים בעיר העברית הראשונה, שמזמן הפכה לעיר אפריקאית, הינה קול זעקה חד וברור כי על מדינת ישראל, רשויות החוק והאכיפה, למצות ולמצוא את כל הדרכים העומדות לרשותם להחזיר המסתננים לארצם".

לדבריו "מדינת ישראל עומדת בנקודת זמן של לחדול או להיות מדינה יהודית. חוצפתם ויהירותם של המסתננים, בגיבוי ארגוני זכויות אדם אנטי-ציונים, המפגינים בדרישה לזכויות אזרחיות על אף היותם עברייני חוק, מדאיגה ומעוררת כעס בו זמנית. אני קורא לממשלה להמשיך ולנקוט באותה יד קשה ובלתי מתפשרת, כפי שנהגתי בהיותי שר הפנים ולהכניסם למתקני שהייה למירב הזמן שניתן והוצאתם משם רק כאשר מתאפשרת הוצאתם מהארץ" .