פטור ממכס. ירקות
פטור ממכס. ירקותיוני קמפינסקי

שר האוצר, יאיר לפיד, ושר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר, סיכמו הבוקר על הפחתת מכסים מיידית שתאפשר יבוא פטור ממכס של שלל ירקות.

ההפחתה תהיה במכסים על עגבניות, מלפפונים, קישואים, חצילים וחסה, זאת לאור מחסור מסתמן ובמטרה למנוע התייקרותם בשל נזקי הסופה.

ההחלטה להוריד מכסים נעשתה לאחר דיונים משותפים בין רשות המיסים ומשרד החקלאות תוך בחינת נזקי הסופה שפקדה אותנו בסוף חודש דצמבר ובמטרה להוריד את יוקר המחיה.

ממשרד האוצר נמסר, כי "בעקבות הקרה והסופה מסתמן מחסור בירקות בסיסיים בשווקים המקומיים, כתוצאה מכך מחירי הירקות האמירו. על מנת לווסת את עליית המחירים החליטו השרים לפתוח ענפים המוערכים כי בהם מסתמן מחסור בתקופה הקרובה ליבוא, על מנת לאפשר גידול בהיצע אשר יכול לווסת את עליית המחירים כלפי מטה ולהקל על הצרכנים. על חלק מהפירות והירקות הוחלט לאפשר יבוא פטור ממכס עם הגבלת מכסות כדי לא לפגוע בחקלאים ובגידול הישראלי".

במסגרת הצו שנחתם יהיה ניתן לייבא קישואים, חצילים וחסה פטורים ממכס ללא הגבלת כמות לתקופה של חודשיים, עד לתאריך 28.2.2014.

כמו כן, יהיה ניתן לייבא עגבניות ומלפפונים פטורים ממכס עם הגבלת מכסות לתקופה של שלושה חודשים, עד לתאריך 31.3.2014. עגבניות במכסה של 3000 טון ומלפפונים במכסה של 1500 טון.

בנוסף, לאור מחסור מסתמן בתפוחים ואגסים בשווקים המקומיים אשר עשוי להביא לעליית מחירים, החליטו השרים לבטל את המכס על תפוחים ואגסים החל מחודש מרץ עד סף שנת 2014 עם הגבלת מכסות, תפוחים עם במכסה של 8000 טון ואגסים עם במכסה של 3000 טון.

לדברי שר האוצר, יאיר לפיד: "זהו צעד נוסף להורדת יוקר המחיה, ההחלטה להוריד מכסים על הגידולים שנפגעו בסופה נועדה בראש ובראשונה לחסוך בהוצאות הצרכנים. נמשיך לפעול כדי להקל על מעמד הביניים ולהוזיל את סל המזון למשפחה".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר, הוסיף כי "המהלך מתווסף לשורת הצעדים בהם נקט משרד החקלאות להפחתת יוקר המחייה במדינת ישראל ע״י הוזלת סל המזון המשפחתי בחלב ובביצים. משרד החקלאות ימשיך לפעול להגברת התחרותיות בענפי החקלאות בישראל אך לצד זה ידאג לאפשר תגמול הוגן ליצרנים בדגש על חיזוק המשק המשפחתי".