הרבנים והשר
הרבנים והשרדובר השר אריאל

נציגי רבני הערים שנבחרו בידי ועד רבני ישראל פנו ללשכת שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל,בשל הכוונה לחוקק מספר חוקים הנוגעים להתנהלות הרבנות הראשית ורבני הערים.

הרבנים ביקשו לשטוח בפני השר את נקודת מבטם בנוגע לחוקים אלו, במטרה להשפיע על תהליך החקיקה.

כידוע, הכנסת אמורה לדון בקרוב במספר חוקים הנוגעים להתנהלות רבני ערים והרבנות הראשית ובהם החוק להגבלת כהונת רבני ערים ל-10 שנים בלבד, כמו גם החוק לביטול המועצות הדתיות ועוד.

משלחת רבני ערים שנבחרו בידי ועד רבני ישראל לייצג את רבני הערים בישראל, נפגשו לבקשתם, עם שר הבינוי והשיכון אורי אריאל בלשכתו בירושלים ביחד עם סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן והציגו בפניהם את הבעייתיות שבחוקים.

הרבנים שהשתתפו בישיבה הם הרב ציון כהן רבה של אור יהודה, הרב שמעון אלמליח רבה של עתלית, הרב משה הבלין רבה של קרית גת ושדרות, הרב אהרן בדיחי רבה של אבן יהודה והרב מרדכי נגרי רבה של מעלה אדומים.

במהלך הפגישה הציגו הרבנים את חשיבות ההידברות בטרם מחוקקים חוקים שעלולים לפגוע קשות בעצמאותם של רבני הערים ובתפקודה של הרבנות הראשית.

השר אורי אריאל וסגן השר הרב אלי בן דהן הבטיחו לפעול על מנת שלא יחוקקו חוקים שעשויים לפגוע בתפקוד הרבנות הראשית, והם הבטיחו לרבנים להעלות את הנושאים שהועלו לתשומת ליבם של שאר חברי הממשלה.