הרב מלמד: להיות אקטיביסטים

ראש הישיבה הגבוהה בבית אל, הרב זלמן ברוך מלמד, קורא להפסיק להתגונן מול ההסתה ברשות הפלסטינית, להכריז עליהם כארגון טרור ולבטל את הסכמי אוסלו.

בראיון לערוץ 7 הציג הרב מלמד את עמדתו באשר לסכסוך הערבי ישראלי. "נקודת המוצא צריכה להיות שונה לחלוטין מהדרך בה הולכת הממשלה עד היום", הבהיר הרב מלמד. "הסכסוך לא התחיל מאז מלחמת ששת הימים ולא ייפתר אם נחזור למצב שהיה לפני מלחמת ששת הימים, הסכסוך עמוק ונובע מהפרשי דעות עמוקים, אמוניים ודתיים בין המוסלמים לבין היהדות".

"על פי השקפת העולם של הדת המוסלמית", הסביר הרב מלמד, "ארץ ישראל צריכה להיות להיות בשלטון מוסלמי ואין זכות לעם ישראל לשבת פה ולגור פה ובוודאי שלא לקיים פה שלטון עצמאי יהודי".

לדבריו, שום פתרון טכני לא יפתור את הסכסוך בין הצדדים וכך גם ההצעות שמונחות על שולחן המשא ומתן. "אנחנו צריכים לדעת לחיות עם הסכסוך הזה. הפתרון יהיה כמובן כשיתקיים חזון הנביאים ותחזור מלכות ישראל לשלמותה ואז כל העמים יבואו ויכירו בעובדה שמקומו של עם ישראל הוא בארץ ישראל ויש לו את התפקיד המיוחד להיות אור לגויים".

הרב מלמד הדגיש כי כדי להתמודד בינתיים עם הסכסוך, על הציבור הדתי לאומי והמסורתי "לצאת מחוץ לקופסא" ולהתאחד סביב דרך אחת. "אנחנו צריכים להפסיק להתגונן ולהדוף כל פעם הצעות ולהיות יותר אקטיביסטים וללכת בדרך שאנחנו מאמינים בה".

ראש הישיבה בבית אל מחזק את ידי ראש הממשלה נתניהו שמציג בכל הזדמנות את ההסתה המשתוללת נגד יהודים בחסות ההנהגה הפלסטינית. "הרשות הפלסטינאית עוברת על כל ההסכמים של אוסלו בזה שהיא מחנכת להשמדת עם ישראל. מכיוון שהיא עוברת על ההסכמים הללו הם בטלים - צריך לבטל את כל הסכמי אוסלו".

"צודק גם שר החוץ שאומר שצריכים להסתכל על היום שלמחרת כדי להבין מה יהיו התוצאות של כל מיני הסכמים", הוסיף הרב מלמד.

הרב מלמד קרא לבטל לאלתר את הסכמי אוסלו ולהכריז על הרשות הפלסטינית כארגון טרור, "כמו שעושים המצרים עם 'האחים המוסלמים'. יש להקים הנהגות מקומיות ערביות בכל נפה ונפה, לתת להם לקיים את חייהם בפני עצמם והשלטון הכללי יישאר בידי מדינת ישראל על כל חלקי ארץ ישראל, בינתיים עד הירדן".

"זאת הדרך שצריכים לחתור אליה בעוז", הוסיף הרב מלמד לסיום והודה כי היא תרגיז את האמריקנים כפי שהם כועסים על המצרים. "אולי עלינו יכעסו יותר אבל אנחנו חייבים לחתור למגמה הזו, זאת הדרך היחידה שתבטיח את השקט ואת היכולת שלנו להתקדם בדרכנו עד שאיפתנו הגדולה שתתקיים בעזרת ה' במהרה".