אדריאן אגסי
אדריאן אגסיחזקי עזרא

עו"ד אדריאן אגסי, שופט צבאי לשעבר הלומד בכולל המקובלים בקבר שמואל הנביא, פועל בימים אלו למניעת פינויו של הכולל ממתחם הקבר.

אגסי פנה הבוקר (שני) במכתב דחוף בנושא לראש המנהל האזרחי, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, סגן שר הביטחון דני דנון, היועץ המשפטי למערכת הביטחון עו"ד אחז בן ארי ומפקד יחידת הפיקוח מרקו בן שבת.

במכתב מציין אגסי, כי הכולל הוקם בשנת 1999 באישור גורמי המנהל האזרחי ובאישור סגן השר לענייני דתות לשעבר הרב אריה גמליאל. הכולל הוקם לידיעת משרד הביטחון ובתנאים מסוימים, אותם הכולל לא הפר.

לדבריו, "האברכים שלומדים במקום- כ 15 במספר -כולם בעלי בתים בגילי ה-40 פלוס והם לומדים קבלה של עץ החיים של האריז"ל הקדוש וכוונות תפילה על פי סידור הרש"ש הקדוש. אנו התלמידים לומדים בצניעות יתרה ובתנאים קשים ביותר (ללא חשמל) ומטרת לימודינו להגן על עם ישראל נגד אויביהם בימים קשים אלו".

אגסי הוסיף, כי "עצם פעילות הכולל במקום אינו מפריע לאף גורם באזור ורק מחזק את הביטחון של חיילי צה"ל באזור לאור התפילות הרבות שאנו אומרים לשלומם של מדינת ישראל וחיילי צה"ל".

בנוגע לרקע לבקשה מציין אגסי, כי "לאחרונה לאור בקשת הרשויות לפנות את המקום הוחלט על ידי בג"ץ (7743/11) לפיו על הכולל לפנות את המקום תוך 'ארכה סבירה לפי מיטב שיקול דעתם' של הרשויות".

"מפקדיי!! אני פונה אליכם בכל לשון של בקשה לאפשר לכולל הנ"ל להמשיך לפעול במקום או לפחות לאשר העברתה לאזור אחר במתחם. העמותה מוכנה לקבל כל תנאי של הרשויות כדי שהוא ימשיך לפעול באזור זה. אני מוכן להיפגש בכל אדם בכל זמן כדי למצוא פתרון לסוגיה זו שהיא מקובלת על דעתם של כולם", כותב אגסי.

"יהי רצון כי המפקדים שמקבלים מכתב זה יפעלו גם לשם קידוש שם שמיים ויסיעו לכולל להמשיך לפעול במקום זה או מקום אחר במתחם קבר שמואל הנביא לטובתה של עם ישראל כולה. יהי רצון כי בזמן הקרוב נקבל את גואל צדק בזכות תפילת המקובלים בקבר שמואל הנביא- אמן כן יהי רצון!", הוסיף אגסי בחתימת מכתבו.