שוטר בשלג
שוטר בשלגצילום: פלאש 90

תעודות הערכה הוענקו היום (שני) לשוטרים ולמתנדבים שפעלו במהלך הסערה שפקדה את ישראל לפני כחודש, בחילוצם של האנשים.

הטקס התקיים במעמד מפכ"ל משטרת ישראל רב ניצב יוחנן דנינו וסגל הפיקוד הכללי.

מבין היחידות שזכו בתעודת הוקרה: מחוזות המשטרה בירושלים, בצפון ומחוז ש"י, את אגף התנועה הארצי, תכנון לוגיסטי ואגף המבצעים.

בהערכה מיוחדת זכו: יחידת הג'יפים של זק"א, יחידות החילוץ מגילות וגליל והיחידה לפינוי צירים של אגף התנועה.

במשטרה מציינים כי מעל כולם בלט המימד האנושי, "לא היה קל לבחור את המצטיינים מבין כלל השוטרים שפעלו בלילה הקר וביום שלמחרת, כמה מתוכם היו משכמם ומעלה ואלה הם אותם שזכו היום בתעודת ההוקרה מהמפכ"ל".

רס"ר נתנאל עזרא מיחידת התנועה הארצית בצפון הארץ קיבל את התעודה מהמפכ"ל. עזרא פגש את בני משפחת איסקיריק מרמת גן, שעשו דרכם לטקס ברית מילה בעיר צפת. המשפחה אשר נקלעה לסערה בצומת קדיתא ורכבם נתקע בשלג ללא יכולת תנועה. השוטר נתנאל עזרא נרתם לעזרתם וחילץ אותם ועוד אנשים נוספים והביאם לתחנת המשטרה.

לאחר שהתברר לו כי למשפחת איסקיריק אין מקום לשהות וללון ביום שישי ובשבת העביר אותם לבית הוריו שאירחו אותם עד מוצאי שבת.

רס"מ מרואן סואעד ממחוז צפון קיבל תעודת הערכה לאחר שבמהלך משמרת צהריים התקבל טלפון ביומן המשטרה על אוטובוס של חברת אגד שבתוכו היו 60 נוסעים אשר נתקע בירידות ממירון בעיקול חד ללא יכולת תזוזה וסכנת התדרדרות לתעלה. למקום הגיע סואעד כאשר הוא רכוב על מפלסת, הוביל את המפלסת עד לנקודת מפגש עם האוטובוס.

עקב סכנת התדרדרות השוטר הורה לכלל הנוסעים לרדת מהאוטובוס והעמיד אותם במקום בטוח בסמוך לכביש הראשי,הוא הנחה את המפלסת לחבר כבל ברזל לאוטובוס ולהחזירו למסלולו, כאשר האוטובוס חזר למסלולו ועמד יציב על השלג, העלה את 60 הנוסעים בחזרה לאוטובוס כאשר הוא איתם על האוטובוס והנחה את המפלסת לפתוח לו את הציר לכוון פרוד על מנת לחלץ את האוטובוס עם נוסעיו עד לנסיעה בציר בטוח. משך החילוץ ארך כשמונה שעות כאשר מדובר בנסיעה של 4.5 ק"מ בלבד.

"שוטרים אלו ואחרים הוכיחו כי יש על מי לסמוך גם בימי סופה וסער", אמרו במשטרה.