ח"כ אילן גילאון
ח"כ אילן גילאוןפלאש 90

חבר הכנסת אילן גילאון תקף הערב (שני) את החזקתו בחיים של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון.

"אני לא יודע מה לאחל לאריק שרון", אמר גילאון, "לו הייתי במקומו, לא הייתי רוצה שיעשו לי דבר כזה. למה עושים לו את זה? אנחנו ברי פלוגתא שנים, אבל נעשה כאן ביזוי. אני לא מבין את מחזה התעתועים שאנחנו רואים.

אני לא רוצה להגיד כמה הלנת המת הזו עולה - איזה מעשה זה עבור החי-המת להחזיק אותו? זה חוסר כבוד".

ח"כ גילאון התייחס למצבו של אלי קובלון, חולה הסובל מחסימת מעיים ומחובר לאינפוזיה ושתרופה להצלתו לא נכללה בסופו של דבר בסל התרופות. "כמה אלי קובלונים היה אפשר להציל?", אמר גילאון, "ואני שומע את הדיווחים בתקשורת על כך שראש הממשלה נלחם כארי, ולא מבין".

בתוך כך, פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל בית החולים שיבא, ציין היום במסגרת העדכון היומי על מצבו של ראש הממשלה אריאל שרון, כי הירידה ההדרגתית במצב אבריו נמשכת.

"אתמול דיווחתי שמצב ליבו של אריאל שרון התייצב, קצב פעימות הלב ולחץ הדם נשמר, המצב הזה נמשך כל הלילה וגם היום", ציין רוטשטיין, "במקביל דיווחתי אתמול על ירידה בתפקוד אברים חיוניים לחיים והיא נמשכת".

 "המגמה הזו קיימת היום אך בקצב הדרגתי. הייתי מציין בצורה יותר מדוייקת, כי למרות ההתייצבות בנושא הלב לא ראינו התייצבות באברים האחרים". רוטשטיין הבהיר, כי האופק איננו אופטימי, "אני לא איש בשורות כל כך גדול היום מבחינת מצבו. לדעתי סכנת החיים לא ירדה ואולי אפילו עלתה".

"אנו לא נמצאים באיזו ישורת שצפויה ממנה איזו הבראה, המצב נהיה יותר גרוע מיום ליום, לא משעה לשעה אבל בהחלט מיום ליום", ציין רוטשטיין.