יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימרפלאש 90

מזכ"ל 'שלום עכשיו', יריב אופנהיימר, מברך את תושבי הכפר כוסרא בו אירע אחר הצהריים אירוע התקיפה בו נפצעו יהודים סמוך ל"אש קודש".

"כל הכבוד לתושבי הכפר כוסרא ששמרו על חייהם של פעילי 'תג מחיר' שבאו לעשות בהם שפטים", כתב אופנהיימר בדף הפייסבוק שלו.

לטענתו של אופנהיימר, "אם זה היה הפוך ופלסטינים היו נכנסים להתנחלות לפגע ביהודים זה היה נגמר בלינץ' ובהרוגים תחת ההגדרה 'הגנה עצמית'".

"את כל אנשי הימין צריך להעמיד לדין על כך שניסו לפגוע בחפים מפשע ועל הדרך סיכנו גם את חייהם של חיילי צה"ל", הוסיף אופנהיימר.

הרס כרמים סמוך לאש קודש הוביל היום למתקפה ולעימותים קשים באזור. העימותים החלו לאחר שכרם יהודי נהרס ע"י המנהל באזרחי וגלשו לעימות עם ערביי הכפר ג'לוד במהלכו תקפו ערבים כ-30 יהודים שהגיעו למקום ופצעו כמה מהם.

במהלך העימות כלאו הפלסטינים את היהודים בתוך מבנה וסירבו תחילה למסור אותם לידי צה"ל.

אחד היהודים סיפר בשיחה עם ערוץ 7 על האירוע הקשה, "הופתענו מהמון ערבי שהגיח לפתע וחסם אותנו באמצעות טנדרים. הערבים החלו ליידות אבנים לעבר הקבוצה היהודית. תוך שהיא נאלצת להסתתר בתחומי הכפר הערבי", סיפר.

"התקשרו לצבא והזעקנו אותו כי חשנו סכנת חיים של ממש. הערבים אילצו אותנו למצוא מסתור בפאתי הכפר הערבי. אז הם קיבצו אותנו למקום אחד, קשרו לנו את הידיים ואת הרגליים והיכו אותנו באכזריות", הוא סיפר.

לדבריו, הוא עצמו איבד את ההכרה באחת התקיפות. הוא ציין כי כוחות צה"ל שהגיעו למקום הפנו אצבע מאשימה דווקא לקבוצה היהודית בטענה כי הובילה לתקרית החמורה.

"באתם לעשות תג מחיר, עכשיו תחטפו", כך הוא טוען שאחד הקצינים אמר לקבוצה. כאמור הכוחות חילצו את הקבוצה בשלום.