צבי הנדל
צבי הנדלפלאש 90

יו"ר הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, צבי הנדל, אומר לערוץ 7 כי טענת סנגורו של רוצח הנער נאור אטיאס ז"ל, לפיה, היה תחת השפעת אלכוהול - מקוממת.

"זו צריכה להיות סיבה להחמרת העונש. אם נער בהשפעת אלכוהול מסתובב עם סכין בכיס, זה צריך להיות סיבה להחמיר בעונשו", אומר הנדל.

לדבריו, הגיע הזמן שגם ההורים ידעו שיש להם אחריות, "ההורים חייבים לפקוח עיניים, הם רואים בקבוקי יין בקידוש ומבינים מסר שאפשר לשתות. אנחנו צריכים להיות המבוגר האחראי ולא החבר, ולשים גבולות מה מותר ומה אסור, הילד מצפה לזה".

"גילינו לתדהמתנו שסיורי ההורים היו סיפור של הצלחה, בני הנוער דווקא מעוניינים לשמוע על הנזק שבשתיית אלכוהול".

הנדל טוען כי בעית השתייה אינה נחלת המגזר החילוני בלבד, "הרבה אצלנו אומרים לעצמם, אנחנו לא מעשנים סמים, לא מתעסקים עם בחורות אז לפחות אלכוהול מותר. אז ראינו השבוע מה קורה משתיית אלכוהול, הרצח הזה הוא לא הראשון ולא האחרון. בכל מקום יש את אופי השתייה שלו ואת מקומות הבילוי, יש כאלה ששותים בפאבים, יש ששותים בכיכרות וגם ביישובים יש את המקומות שלהם. אנחנו צריכים ללמד את הנוער שזה מסוכן. אדם ששותה הוא לא אותו אדם, הוא נהיה פתאום מישהו אחר".

נציין כי את הטענה על שתיית חצי בקבוק וודקה העלה סנגורו של החשוד העיקרי פחות מיממה אחרי הרצח, במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון.

החשוד עצמו הודה ברצח, שיחזר אותו ואף הוביל את השוטרים למקום שבו לטענתו השליך את הסכין, אך עד כה היא לא נמצאה.