מגמת הקולנוע והתקשורת של אולפנת צביה רבבה זכתה במגמת התקשורת המצטיינת של החמ"ד בתחרות של יצירה צעירה. שוחחנו עם שלומית אסולין, רכזת המגמה, על הפרס ועל יצירה סרוגה בתחום שעד לא מכבר היה נחשב כמעט מחוץ לתחום עבור בני הציבור הציוני דתי.

בראשית הדברים מציינת אסולין כי הפרס מוענק למגמה על הישגים בתחום הקולנוע במרוצת השנים האחרונות, ובהקשר זה ניתן לציין התעניינות רבה ביצירות ואף הקרנות של סרטים מסרטי התלמידות בסינמטקים מובילים כירושלים, תל אביב ואחרים.

אסולין מציינת כי מרבית הסרטים האחרונים מתאפיינים בגישה אופטימית לחיים ובעלי מסרים מורכבים כתרומת איברים ואף סרט תיעודי המתאר את נישואיו של רב לאישה חילונית סיטואציה שבעינינו נשמעת כמו בסיס לסדרת טלוויזיה ולא רק לסרט של 15 דקות.

לדברי אסולין חשוב לעסוק בסוגיות המעניינות את הציבור הציוני דתי ולהוציא אותן לאור בהיבט הקולנועי ובמפגשיה עם אנשי קולנוע שאינם שייכים למגזר זה. היא מקבלת עוד ועוד קריאות ליצור ולהציג את עולמה הפנימי של הציונות הדתית לעולם כולו דרך עדשת המצלמה.

עם זאת היא מציינת כי לצד הצמא הגדול של רבים לשמוע את קולה של הציונות הדתית עדיין קיים קושי רב להכניס את היצירות הקולנועיות לקידום בקרנות קולנוע ומסגרות נוספות. אסולין משוכנעת כי יצירות הגמר של תלמידי הציונות הדתית אינן נופלות באיכותן כלל ועיקר לעומת אלה של בני המגזרים האחרים.

בדבריה קוראת אסולין שלא להסתפק בהתרגזויות אל מול המרקע אלא ביציאה ויצירה של תרבות קולנועית אחרת. זאת על אף שהדבר מצריך לעיתים הצבת עמוד שדרה תרבותי איתן ומעין גאווה המנוגדת לענווה שאליה מחונכים בני הציונות הדתית.