מעודדים. חברי הפאנל
מעודדים. חברי הפאנלאפרתה

רב שיח שהתקיים השבוע במכללת אפרתה הציג מסקנות מעניינות ומרגיעות: על אף הקידמה, הטכנולוגיה ושלל הגירויים בשנות האלפיים, תנועות הנוער ממשיכות לבעוט ולהיות רלוונטיות.

במסגרת הקורס 'תנועות הנוער בעולם ובישראל' של החוג לחינוך קהילתי במכללה, הגיעו לרב-שיח על 'תנועות הנוער - מבט מהשטח', נעמה בן-ישי, רכזת קיני ירושלים מהנוער העובד והלומד, דודו קרני, רכז הנהגת ירושלים לשעבר בתנועת הצופים ואמיר סנדלר, ראש מחלקת ההדרכה בבני-עקיבא.

כשנשאלו שלושתם על אתגרי השעה – כיצד בדור כה טכנולוגי ממשיכים למשוך את הנוער לתנועות הנוער הקלאסיות והישנות, ענו כולם פה אחד שעל אף הגירויים הרבים אין תחליף ל'ממלכת הילדים' הקלאסית הלא היא תנועת הנוער.

המשתתפים ציינו כי את המפגש הבלתי אמצעי עם השטח, עם החברים, עם שבילי ארצנו ועם האידיאלים, לא נמצא היום בשום מקום אחר. יחד עם זאת ציינו כולם שהטכנולוגיה מחייבת את התנועות להישאר מעודכנות ואטרקטיביות, ליצור קשר עם החניכים ברשתות החברתיות ולהשתמש בשפה השיווקית המקובלת.

בתוך כך התנועות עוברות מיתוג מחודש, פרסום ואף נעזרת ביחסי ציבור - דבר שנחשב בעבר כאנטי-תזה למעוז התמים והאוטופי שלהן עד לא מזמן.

בשורה נוספת שעלתה מהפאנל שהתקיים בהנחיית ד"ר מנוחה כהן-אמיר ורחל פ"ח, הייתה קיומו של שיתוף פעולה בין התנועות השונות יותר מבעבר. הנציגים דיווחו על רוח של אחוות חברים הקיימת בקרב התנועות השונות, רוח שמובילה את המדריכים והרכזים לראות ערך עליון בהידברות משותפת בקרב המגזרים השונים.