חיילים ג'יפ
חיילים ג'יפצילום: פלאש 90

פנחסי בראון, תושב המאחז 'אש קודש' בבנימין, ניצל אתמול (ג') מהעימות בכפר קוסרא ומספר לערוץ 7 על טיול שגרתי, כהגדרתו, שהסתיים בעימות קשה.

"יצאנו בצהרי היום מאש קודש לכיוון שכונת היובל בעלי, ובדרך עצרנו בחירבה עתיקה. זה טיול שעשינו כבר בעבר גם עם נשים ותינוקות. כבר פנינו כמה פעמים לתאם את הטיול עם הצבא, זה שטח בשליטה ביטחונית ישראלית אבל אף פעם לא מאשרים לנו את הטיול הזה", סיפר בראון בראיון לערוץ 7.

לדבריו, היתה כאן תכנית פלסטינית ללינץ' מתוכנן שרק בנס לא הסתיים במוות. "כשטיפסנו לעבר הג'בל, הגיעו לכיווננו טנדרים עם המון ערבים, בשלב הזה הבנו שיש בעיה והודענו לצבא, במקביל התחלנו בהליכה מהירה לשכונת היובל. כל הזמן הגיעו עוד ועוד ואיגפו אותנו תוך שהם צולפים באבנים לעברנו, ניסינו לחתוך לשבות רחל אבל הם הקיפו אותנו משלושה כיוונים".

בראון טוען כי הניסיונות להציג כאילו מישהו הגן עליהם, הם שקר וכזב. "הגיעו רכבים של המשטרה הפלסטינית, ואותו שוטר שהצטייר כאילו הגן עלינו הוא בעצמו זרק עלינו אבנים כשכבר היינו קשורים. עלי זרקו שני סלעים והייתי מעורפל הכרה, אני מעריך שזה היה נגמר כמו בלינץ' ברמאללה, ואלמלא הגיע הצבא מאוחר יותר היו כאן עשרים גופות.

"באותם רגעים עברו לי תמונות של הילדים מול העיניים, זה היה עניין של עוד כמה דקות כדי שזה יגמר כמו הלינץ' ברמאללה. גם אחרי שהצבא הגיע הערבים המשיכו להרביץ לנו", אמר בראון והדגיש כי הוא וחבריו יפיקו את הלקחים. "נמשיך לטייל - זו הארץ שלנו. אנחנו מקווים שימצו את הדין עם הפורעים".