אש קודש
אש קודשהלל מאיר

ארגון השמאל הקיצוני, "שלום עכשיו", דורש לעקור את המאחז "אש קודש" בבנימין, בתגובה לעימות הקשה שנרשם אתמול בין מתיישבים לערבים בכפר קוסרא.

ראשי הארגון פנו הערב (רביעי) לשר הביטחון משה יעלון, לאלוף פיקוד המרכז ניצן אלון ולראש המנהל האזרחי דוד מנחם, בדרישה לפנות לאלתר את המאחז. "אנו דורשים לפנות את כלל המבנים במאחז, שכן נבנו ללא אישורים ולאור הפעילות העבריינית היוצאת מאש קודש", נכתב הערב בעמוד הפייסבוק של הארגון.

"המאחז הינו מוקד לפעילות עבריינית חמורה וככזה, מעבר להיותו בלתי חוקי, הוא גם מביא לפגיעה בבני אדם וברכושם ולפיכך גם למעמסה כבדה על מערכת הביטחון", אמרו ב''שלום עכשיו''.

מוקדם יותר היום סיפר לערוץ 7 אחד מאנשי "אש קודש", פנחסי בראון, כי הפלסטינים תכננו מראש "לבצע לינץ'" במתיישבים. "כשטיפסנו לעבר הג'בל, הגיעו לכיווננו טנדרים עם המון ערבים, בשלב הזה הבנו שיש בעיה והודענו לצבא, במקביל התחלנו בהליכה מהירה לשכונת היובל. כל הזמן הגיעו עוד ועוד ואיגפו אותנו תוך שהם צולפים באבנים לעברנו, ניסינו לחתוך לשבות רחל אבל הם הקיפו אותנו משלושה כיוונים".

בראון טען כי הניסיונות להציג כאילו מישהו הגן עליהם, הם שקר וכזב. "הגיעו רכבים של המשטרה הפלסטינית, ואותו שוטר שהצטייר כאילו הגן עלינו הוא בעצמו זרק עלינו אבנים כשכבר היינו קשורים. עלי זרקו שני סלעים והייתי מעורפל הכרה, אני מעריך שזה היה נגמר כמו בלינץ' ברמאללה, ואלמלא הגיע הצבא מאוחר יותר היו כאן עשרים גופות".