שלמה בוחבוט
שלמה בוחבוטיוני קמפינסקי

הבחירות לתפקיד יושב ראש מרכז השלטון המקומי יתקיימו היום בין השעות 10:00-16:00 בבניין מרכז השלטון המקומי בתל אביב.

על תפקיד יושב ראש מרכז השלטון המקומי מתמודדים שני ראשי ערים והם שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות-תרשיחא, המכהן כיום כיו"ר המרכז, וחיים ביבס, ראש עיריית מודיעין, אשר מבקש לאתגר את מנהיגותו ארוכת השנים של בוחבוט במרכז. מתמודד נוסף החליט לפרוש מהמירוץ.

במקביל יתקיימו בחירות ליושב ראש האסיפה הכללית. על תפקיד זה מתמודדים שלושה ראשי רשויות והם יואל לביא ראש עיריית רמלה, אלי ברדה ראש עיריית מגדל העמק, אבי נעים ראש מועצת בית אריה-עופרים.

מרכז השלטון המקומי הוא גוף המאגד את כל העיריות והמועצות המקומיות בישראל. המרכז כונן בשנת 1938 וכיום חברות בו כל 203 הרשויות המקומיות.

מרכז השלטון המקומי מייצג את הרשויות המקומיות ומקדם את ענייניהן בפני הכנסת ומול גורמי הממשלה השונים וכן בפני מוסדות וארגונים ממלכתיים וארציים כדוגמת המוסד לביטוח לאומי, ההסתדרות הכללית של העובדים, התאחדות הקבלנים, התאחדות התעשיינים, בעלי זכויות יוצרים ועוד רבים אחרים. בנוסף מהווה מרכז השלטון המקומי מנחה ומייעץ מקצועי לרשויות המקומיות בתחומי פעילותן השונים.

ההכרזה על תוצאות הבחירות צפויה בסביבות השעה 18:00. מי שיכריז על התוצאות יהיה יו"ר ועדת הבחירות ראש העיר חולון מוטי ששון.