לא רק מדברים. עושים
לא רק מדברים. עושיםהנהלת החמ"ד

כחלק מתפיסה ולפיה 'חסד לא מדברים אלא עושים', קיימה השבוע הנהלת החמ"ד את ישיבת ההנהלה השבועית שלה במפעל מוגן רב-נכותי של עמותת 'צ'יימס' בראש העין לאנשים תשושים.

את ההתנדבות ארגנה עמותת 'לאורו נלך' הדואגת בכל ימות השנה ליצור חיבור בין מוסדות החמ"ד לצרכים השונים בשטח.

באירוע עצמו ישבו אנשי ההנהלה עם העובדים במקום, עובדים הסובלים מנכויות נפשיות, שכליות, פיזיות או אחרות, ארזו איתם מזון ובעיקר שוחחו איתם והקשיבו להם.

"בחמ"ד אנחנו חיים חסד. העשייה למען כלל ישראל היא אחת מאבני היסוד של הציונות הדתית ובתוך כך של החינוך הדתי כולו. מתוך הבנה שאין תחליף לעשייה האמיתית, ראינו לנכון להתנדב בעצמנו ובכך לחזק את עשיית החסד בחמ"ד", אמר אברהם ליפשיץ ראש מנהל החמ"ד והוסיף כי "כאשר החינוך לנתינה נטוע בבסיס האישיות ומהווה 'גרסה דינקותא' לא פלא שבשלבים מאוחרים יותר בחיים הנתינה הזו ממשיכה ללוות את בוגרינו גם לשירות משמעותי בצבא".

ראש ארגון 'לאורו נלך', הרב בני וורצמן, ראה ביום ההתנדבות הצלחה מיוחדת: "הרב נריה ז"ל, שעל שמו נקרא הארגון, היה אומר 'חייב אדם לחשוב על עם ישראל, לדאוג לעם ישראל, ולהיות ערב לגורלו'. העשייה ההתנדבותית היא הדרך להנחיל ערכים כאלו לנוער, והיא משפיעה על נפש האדם, כנער וכמבוגר. הנהלת החינוך הממלכתי דתי שמה על נס את פעולות החסד והערבות ההדדית והיום הזה הוא תוצאה של שיתוף הפעולה שלנו איתם. היה לנו חשוב להדגים איך העשייה, יותר מכל דיבור היא זו שמובילה לשינוי בתודעה"

כמסקנה שעלתה מהיום הזה הוחלט לקיים בחמ"ד ימי התנדבות שיכללו פעילות משותפת של הורים מורים ותלמידים על מנת להשריש את הנתינה ולהופכה לדרך חיים.

בתוך כך חנכו השבוע בחמ"ד את מיזם 'חסד וחמ"ד' אליו הצטרפו למעלה מ-160 בתי ספר בכל הארץ שאוספים למעלה משלושה טון מזון עבור משפחות נזקקות בכל שבוע. המיזם מלווה בערכת חסד הניתנת לכל בית ספר ובסופו מובטחים פרסים לבתי הספר המצטיינים באיסוף.