קבר הרב עובדיה יוסף
קבר הרב עובדיה יוסףצילום: פלאש 90

הרב הלל הורוביץ, מנהל מועצת בתי העלמין בירושלים, אומר הבוקר (חמישי) לערוץ 7 כי הצדדים קרובים להסכם פשרה שיאפשר למתפללים להגיע לקברו של מרן לשעות נוספות בלילה.

לדבריו, "צריך לזכור שמדובר בבית קברות שנמצא במרכז העיר ושייך לחברה קדישא קהילת ירושלים, זה לא בית קברות עירוני. על פי ההלכה כבוד הנפטרים מחייב שמירה, עד היום בית הקברות היה נסגר בשמונה בערב. אבל עכשיו ב"ה אנשים רוצים לבוא להתפלל ביום וגם בלילה, ואני חושב שהדברים הולכים ומסתדרים. סיימנו עכשיו פגישה עם הנהלת החברה קדישא וראשי ש"ס ואני מניח שתהיה אפשרות לפתוח עוד כמה שעות את בית הקברות".

הרב הורוביץ מזכיר, שמירה על בית קברות היא חובה הלכתית, "גם בהר המנוחות יש שמירה של 24 שעות ומשאיות לא יכולות להיכנס במשך הלילה. אמנם בשלושים וגם בשבוע שעבר הייתה אפשרות להגיע לקבר של הרב עובדיה גם בלילה. אבל דווקא בשל העובדה שמדובר במרכז העיר חשוב למנוע תופעות לא חיוביות שעלולים לקרות במקום חשוך וסגור למראית עין. להר המנוחות גם מגיעים לא פעם שב"חים וגונבים ברזים וחלקי מתכת, כך שהשמירה היא לא סתם".

הרב הורוביץ מזמין את ההמונים לעלות הלילה ומחר לקברו של הרש"ש בהר הזיתים לרגל ההילולא, "הרש"ש הבטיח שמי שיעלה על קברו ויתפלל, תפילתו תגיע לכיסא הכבוד ולא תשוב ריקם. יש לנו גם הסעות מבניני האומה והקבר נמצא למרגלות הר הזיתים ברחוב דרך יריחו ליד קבר אור החיים".