בנימין (פואד) בן אליעזר
בנימין (פואד) בן אליעזרדוברות הכנסת

ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר (עבודה) ניהל הבוקר (חמישי) לבקשת יו"ר הכנסת את ישיבת ועדת חוץ וביטחון של הכנסת לבקשת יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין.

בפתח הישיבה, הראשונה מזה שישה שבועות, קרא בן אליעזר לקואליציה להכריע מיד בסוגיית מינוי יושב ראש קבוע לוועדה.

בן אליעזר הודה ליו"ר הכנסת על האמון שקיבל ממנו לנהל את הישיבה ועל היוזמה שנקט לחידושה ואמר כי "זוהי הוועדה החשובה והרגישה ביותר בכנסת, ומה שעומד לנגד חבריה הוא ביטחון המדינה והיא נקייה משיקול של קואליציה או אופוזיציה".

"כמי שכיהן כשר הביטחון וכחבר הקבינט אני אומר באופן ברור - מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה את השבתת הוועדה החשובה הזאת ואני קורא לראשי סיעות הקואליציה להכריע מיד ולמנות יושב ראש קבוע לוועדה", הוסיף בן אליעזר.

יו״ר הכנסת ח"כ יולי-יואל אדלשטיין (הליכוד ביתנו) שהשתתף בדיון אמר "התכנסנו לדיון ראשון של מליאת ועחו"ב ועדיף מאוחר מאשר אף פעם. אני מצר על ההפסקה הארוכה מידי בפעילותה השוטפת של הוועדה. ההתכנסות היום, תכליתה בין השאר להאריך את מינויו של נציב קבילות החיילים האלוף (במיל') יצחק בריק, תפקיד שלא היה מאויש כבר למעלה משבועיים. מקווה שנגיע לפתרון בנושא מינוי יו"ר קבוע לוועדה ולא נידרש לכל ארבעים וחמישה הימים שהתקנון מאפשר".

"אני קורא לקואליציה לא ללכת על פתרונות זמניים. אנחנו נעשה מאמץ מקסימאלי כדי להבטיח פיקוח נאות של הוועדה אך זה לא תחליף ליו"ר קבוע שיקבע מדיניות וסדר יום של הוועדה לטווח ארוך", הוסיף אדלשטיין. 

אתמול (רביעי) אישרה מליאת הכנסת את תיקון תקנון הבית, המאפשר ליו"ר הכנסת לכנס ועדה שלא מונה לה יו"ר במשך זמן קצוב שנקבע.

על פי התקנון יפעל יו"ר הכנסת לכינוס הועדה ויקבע מי מבין חבריה ינהל את הדיון בישיבה מסוימת או בכמה ישיבות.