וינרוט ואבוטבול בבית המשפט
וינרוט ואבוטבול בבית המשפטצילום: פלאש 90

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, ערער היום (חמישי) לבית המשפט העליון על ההחלטה לקיים בחירות חוזרות בעיר בעקבות זיופים רבים ביום הבחירות.

לטענתו של אבוטבול, החלטת בית המשפט לבטל את הבחירות מתוך מחשבה ולפיה "קהילת הקנאים" נתנה את התעודות הזהות שלה למצביעים אחרים היא הכללה פסולה וסטיגמטית, כלשונו, "המכתימה ציבור שלם באופן שלא ניתן להשלים עמו".

עו"ד יעקב וינרוט המייצג את אבוטבול ביקש מבית המשפט העליון לערער על החלטת בית המשפט המחוזי לפסול את תוצאות הבחירות בבית שמש. "בית המשפט נטל לעצמו קנה מידה - שאפילו המדינה לא העלתה אותו כקנה מידה ראוי - המטיל בהגדרה סטיגמה ודופי פלילי באנשים הנמנים על ציבור מסוים רק משום היותם נמנים על הציבור הזה, כאשר עצם השייכות לציבור הזה מהווה קנה מידה להיקף הפגם", כתב עו"ד וינרוט בפתח כתב העתירה.

ראש עיריית בית שמש אמר היום כי הערעור נועד "להסיר כתם ועננה מציבור שלם, שבאבחת קולמוס נהפך ל'זייפן', בלי כל יכולת משפטית לשמור על שמו הטוב. זו סטיגמה לא נכונה ונכון שבית המשפט העליון יעשה הכל כדי להחזיר את הדברים לפרופורציות הנכונות, ולהביא את השקט המיוחל לתושבי בית שמש".

המועמד הציוני לראשות העיר, אלי כהן, החל להיערך לבחירות החוזרות והקים מטה ציוני משותף שיפעל לבחירתו. "אבוטבול ועסקניו רוצים מלחמת דת, הם מלבים את האש, את השנאה, מתוך רצון לייצר מלחמת אחים. זו דרכו לנסות לשרוד ולהעביר את משקל הכובד הציבורי ממעשי הזיוף של המפלגות שתמכו בו למלחמת דת מכוערת", אמר השבוע כהן.

"לא ניגרר לזאת, נעמוד זקופים ונכבד את אמונתנו היהודית תוך הבנה שנעשה כאן ניסיון לעשות בה שימוש ציני הנוגד את רוחה וערכיה", הדגיש כהן. "נמשיך ונוקיע את המעשה הבזוי שנעשה, הפגיעה בדמוקרטיה ובשלטון החוק. נוקיע את הפגיעה ברצון התושבים, במטרה להביא לבחירה שאינה דמוקרטית ונקיה. אבל נמשיך לשאוף לבניית חברה אחת מאוחדת בבית שמש, שכולם חיים בה הכבוד. החרדים, הקהילה דתית לאומית, המסורתיים, החילוניים, העולים החדשים והוותיקים".