אריאל שרון
אריאל שרוןפלאש90

שר התקשורת והגנת העורף, גלעד ארדן, ספד היום (א') לראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון.

השר ארדן סיפר כי שימש יועצו של שרון בתקופת רצח יצחק רבין ופיגועי ההתאבדות, בשנים 1995-1996. "אריק, כחבר כנסת באופוזיציה, לקח על עצמו את המשימה להתריע על ההפרות הפלשתיניות שנעשו ב'שטח' כחלק מיישום הסכם אוסלו, הסכם לו התנגד בכל תוקף, באותם הימים.

"בשנה קשה זו נחשפתי לתכונותיו כמנהיג", העיד ארדן, "לשקט, לקור הרוח, להחלטיות ולחוש ההומור שליוו ואפיינו את כל דרכיו ומעשיו. נחשפתי להערצה שהקיפה אותו מכל עבר ובכל מקום אליו הגיע, ולכאב החד שהיה מפלח אותו כאשר היה 'מואשם' באחריות לנפגעים במלחמת לבנון. זה מעולם לא הרפה ממנו. אותה מלחמה ארוכה הותירה בו, לתחושתי, צלקת שהשפיעה על החלטותיו בהמשך", טען.

שר התקשורת סיפר כי שרון הכיר ושלט בכל "שעל ורגב" באדמת ארץ ישראל. "לא היה שום יישוב או כפר (כולל כפרים ערבים ביהודה ושומרון) שהוא לא הכיר כ'מפה מהלכת'. אני עוד זוכר כיצד הוא אישית הדריך ג'יפ סיור צה"לי והראה לו את הכביש הנכון בו יש לנסוע כדי לצאת מהכפר הערבי אליו נכנסנו ביהודה ושומרון.

השר ארדן סיפר כי כבחור צעיר שחלם על עשייה ציבורית, העריץ את שרון כגיבור ישראל. "לימים נפרדו דרכנו. הוא החל לקדם תמיכה במדינה פלשתינית ויזם את הנסיגה מגוש קטיף. לא יכולתי להשלים עם מהלכיו והייתי בין מקימי קבוצת 'המורדים' בליכוד, שהובילה את ההתנגדות הפוליטית לגירוש. על אף המחלוקת, אריק ייזכר כמנהיג דגול בעל זכויות אדירות בביטחון המדינה ובהבטחת קיומה", הוסיף.