Neo-Nazis
Neo-NazisReuters

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את הצעת חוק איסור השימוש בסמלים וכינויים נאצים של ח"כ שמעון אוחיון (ישראל ביתנו).

על פי ההצעה, יותר השימוש במלה רק למטרות חינוכיות, ותיאסר לבישת בגדים הדומים לבגדי אסירי מחנות הריכוז. הצעת החוק תובא להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב.

העובר על החוק החדש, אם יתקבל, צפוי לחצי שנת מאסר ולקנס של מאה אלף שקלים. על פי ההצעה, שימוש בכינוי נאצי לא ייאסר אם האדם שאומר אותם יוכל להוכיח כי דבריו נכונים.

בנוסף, "העלבת אדם על ידי הבעת משאלה, תקווה או ציפייה להגשמת מטרות הנאצים, או הבעת צער או מחאה על שלא הוגשמו במלואן - אסורה".

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "למרבה הצער, תופעת השימוש בסמלים ובכינויים נאציים הולכת וגוברת בשנים האחרונות. הקלות הבלתי נסבלת שבה נעשה שימוש יום-יומי במושגים אלה כחלק מהשיח הציבורי והפוליטי ותוך זלזול מופגן ברגשות ניצולי השואה וצאצאיהם, ראויה לכל גינוי. במציאות שבה אנו חיים יש חשיבות לעיגון האיסורים על השימוש בסמלים מתקופת השואה והנאציזם בחקיקה, על מנת למנוע את התפשטות התופעה”.

ח"כ אוחיון המכהן גם כיו"ר השדולה למאבק באנטישמיות בירך על החלטת הועדה ואמר כי "חשוב מאוד שמדינת ישראל תצטרף למדינות רבות באירופה האוסרות על כל שימוש בסמלים נאצים".

לדברי אוחיון, "ההתגברות של תנועות ניאו נאציות המשתמשות בסמלים אלו מהווה סכנה ליהודים באשר הם, אך כל עוד מדינת ישראל אינה אוסרת על שימוש זה אין אנו יכולים לבוא בטענות כלפי תופעות אלו ברחבי העולם".