קו אדום. יאיר לפיד
קו אדום. יאיר לפידצילום: פלאש 90

ההשתלחות של השר יאיר לפיד ברבנים הראשיים ממשיכים להסעיר את הציבור החרדי.

ח"כ אורי מקלב תקף היום (א') את לפיד ואמר כי הוא סובל מ"שיגעון גדלות". "כשהוא מדבר על שירות בבוץ ובקור, מאיפה ההיכרות? מאולפני גל"צ המחוממים והממוזגים? או ממשכורות העתק בערוץ 2", תהה מקלב וסיכם את דבריו באמרו כי "בתקופה האחרונה הוא נכנס לשיגעון גדלות ורודנות".

ח"כ מאיר פרוש אמר בתגובה כי "יאיר לפיד חצה קו אדום כשהשתלח בפראות והסית בחוצפה נגד הרבנים הראשיים רק בשל העמדה ההלכתית שהביעו. בל נשכח כי במערכת הבחירות הוא הסתובב ללקט קולות של הדרוזים שבנותיהם אינן משרתות מטעמי דת.

"ההתבטאות החמורה של לפיד מובנת על רקע הסקרים המנבאים לו צלילה ועל רקע סדרת הכשלונות בתפקידו כשר האוצר, כאשר מתברר מיום ליום כי בינו ובין תפקיד בכיר שכזה אין כל קשר", הדגיש פרוש, "לפיד צולל בסקרים וחובט ברבנים הראשיים, אך גם זה לא יועיל לו, גם הציבור הכללי מבין כי מלבד יהירות והסתה פרועה אין לו מה להציע, מדובר בבועה שתתפוצץ ומפלגה שכבר מתרסקת".

פרוש קרא לשר האוצר להתנצל בפני הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו. "לראשונה שר בישראל קורא תיגר על הרבנים הראשיים בגלל שעושים את חובתם. לשם כך הם נבחרו ופוסקים על פי התורה וההלכה".

מוקדם יותר שיגר ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) מכתב חריף לשר האוצר יאיר לפיד בו גינה את דבריו נגד הרבנים הראשיים ודרש ממנו להתנצל. "לא יעלה על הדעת כי כך ידבר שר בישראל. זוהי שערורייה לנהוג כך בכבודה של תורה, ואני קורא לך לחזור בך ולהתנצל בפני הרבנים הראשיים", כתב.

"ישראל אינה צרפת או גרמניה, ישראל היא מדינה יהודית", הזכיר שטבון לשר האוצר. "הרבנים הראשיים בישראל אינם 'עובדי מדינה' אלא מנהיגי ציבור ופוסקי הלכה. מי שרוצה לנהוג ברבנים כעובדי מדינה, לא יעשה כן במדינה יהודית". אני קובל על הסגנון, על הבוטות ועל הזלזול בכבוד הרבנים הראשיים".