שלג וכפור בארה"ב
שלג וכפור בארה"בצילום ארכיון: אד סבוטה

ארצות הברית מתאוששת אט אט מהשלג הכבד שאפף אותה בשבוע האחרון, אולם כעת הסכנה בכבישים כבדה שבעתיים: בעקבות הקור העז שפקד את האזור והביא להקפאתם של מי הגשם, בכבישים סכנת החלקה גבוהה ועשרות רכבים שנעו בכבישים נפגעו כתוצאה מכך.

בעיר לייקווד שבניו ג'רזי לא זכור מספר תאונות כה רב כביום שישי האחרון: למעלה מ־ 90 תאונות דרכים נרשמו. בנוסף לכך למוקד ההצלה המקומי ו'השומרים' הגיעו עשרות קריאות של תושבים שהחליקו ברחוב ונזקקו לטיפול רפואי.

הרב מאיר ליכטנשטיין, מנהל הצלה המקומי וסגן ראש העיר סיפר כי "דבר שכזה לא התרחש שנים רבות, מוקד ההצלה לא עמד בקריאות הרבות. כל ארגוני הסיוע 'הצלה' 'שומרים' 'חברים' פועלים תחת קורת גג אחת לספק עזרה וסיוע לכל הפונים, מתנדבים התרוצצו מזירה אחת לשניה כדי לעזור ולסייע. בשעות הצהרים הדרכים נעשו קלות יותר לאחר שהקרח נמס במרבית המקומות".

בין עשרות הפצועים שהגיעו לבית החולים היה גם ראש העיר הרב מנשה מילר, שמכוניתו החליקה בשלג בעת שהיה בדרכו לעזור לחלץ תושבי העיר שנתקעו בדרכים בשל מזג האויר הקשה. למרות פציעתו, מספרים אנשיו, ראש העיר לא אמר נואש והמשיך לתפקד בשלט רחוק כשהוא מפעיל את כל מנגנוני העיריה כדי לסייע לתושבים.