ארונו של שרון מגיע לגבעת הכלנית

ראש הממשלה ה-11 של מדינת ישראל, אריאל שרון, הובא למנוחות בצהריים (שני) בטקס צבאי מלא בגבעת הכלניות שבחוות השקמים, סמוך לקברה של לילי אשתו.

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, ספד לשרון ואמר, "ידעת לבחור את הטובים שבלוחמים, את האמיצים שבמסתערים, שהפכו לדור העתיד של הלוחמים והמפקדים של צה"ל".

"המפקד, רבים היו התארים שליוו אותך לאורך השנים ונדמה לי שהוא התואר שהגדיר אותך יותר מכולם. גם כאן בחוות השקמים ניתן לזכור בבהירות את המפקד שהיית, על אף השנים הרבות שחלפו מאז פשטת את מדיך", אמר גנץ.

גנץ פנה לשרון, "באתי להצדיע לך גם אני היום, כראש האלופים בצה"ל, כלוחם כמפקד בצנחנים, שהלך אחריך בתחנות שונות בדרך גם כשהדרגות כבר לא עיטרו את כתפיך. באתי לומר כי הצבא המגן שהיה יקר לך כל כך ימשיך להתקיים עוד שנים רבות".

"בשיחה עם מפקדים לפני יותר מעשור אמרת 'אני זוכר מצבים שכולם איבדו תקווה, כמפקד במצבים כאלו הסתכלתי לא למעלה אלא למטה, בעיניהם של הלוחמים שסביבי, וכשהסתכלתי ראיתי כי יש לנו כוח לעמוד במשימה'. אתה הייתה שם וידעת להסתכל בעיני הלוחמים. בכל מקום שבו צעדנו עברת לפנינו, בכל מקום שבו לחמנו כבר נלחמת לפנינו", הוסיף גנץ.

גנץ ציין, כי "כראש ממשלה הפגנת מנהיגות נחושה נגד הטרור, ובתוך כך הענקת למפקדי צה"ל את התחושה שליד ההגה נמצא קברניט שנותן חומת מגן לצה"ל".

בהזדמנות זאת הודיע הרמטכ"ל על קריאת עיר הבה"דים בנגב על שם אריאל שרון, ואמר כי "בסיסים רבים יועתקו לנגב, לקריית ההדרכה שתישא את שמך".

עמרי, בנו הגדול של אריאל שרון ז"ל ספד לאביו. "אריאל, כך נהגתי לפנות אליך בחלק גדול מחיי הבוגרים. זכות גדולה היתה לי לראות איך אתה מתייחס ברצינות לתפקיד ראש הממשלה, איך אתה לומד נושא חדש, איך אתה מקבל החלטות ובעיקר דואג למדינת ישראל שהיתה חשובה לך כל כך", סיפר עמרי.

לסיום אמר, "הבט סביב אריאל וראה את העם הנאסף, מתגודד סביב, כיצד הם מודים לך שהגנת עליהם איך הם מוקירים ששמרת עליהם, איך הם אוהבים אותך ומרכינים ראש, היית ראוי לאהבת עמך".

גלעד, בנו הצעיר של אריאל שרון, ספד לאביו ואמר, "בערב ראש השנה, 1967, כשעמרי היה בן שלוש ואני הייתי בן 11 חודשים נהרג אחינו הגדול גור בתאונת נשק. האירוע השפיע על הבית. גור היה ילד מיוחד, מנהיג טבעי ופרש מעולה. עובדה מדהימה היא שאבא שלי לא פגע בעצמו והמשיך לחיות. 'עוצמת הכאב לא פוחתת עם השנים רק המרחק בין הדקירות גדל', כך אבא ניסח את הדברים".

גלעד מנה שורה של אירועים בהם עשה שרון את הבלתי יאמן, מפעולות התגמול ועד העלייה מרוסיה, "פעם אחר פעם הפכת את הבלתי אפשרי למציאות, כך נרקמות אגדות, כך נוצר אתוס של עם".

"את המשימה מבצעים בשלמות ולא נוטשים פצועים בשדה הקרב, אלו שני עקרונות שהנחלת לצה"ל כולו. את העיקרון הראשון למדת עוד בילדותך בשדות כפר מלל, את העיקרון השני למדת על בשרך בקרב בלטרון", הזכיר גלעד.

"קרוב לשישים שנה נמצאת בחזית האירועים בישראל, אין תחום שלא נגעת בו, השפעת והטבעת את חותמך, אין מקום שטביעות אצבעותיך לא ניכרות בו", אמר גלעד והתייחס גם להתנתקות, "גם מי שיש בליבו עליך על העקירה מעזה כדאי שיזכור, כי אתה הקמתה למעלה ממאה ישובים, יותר מכל אחד אחר. אבא אהוב, חזרת הביתה".