פרטנר שכזה. עבאס
פרטנר שכזה. עבאספלאש 90

הסירוב הפלשתיני להצעותיו של מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי עומד במרכז מאמציו של קרי לקראת הגעתו הצפויה שוב לישראל בקרוב. היום מפרסם העיתון 'ישראל היום' את עיקרי נאומו של יו"ר הרש"פ, אבו מאזן, וממנו עולה תוכן הסירוב הפלשתיני.

על פי הדיווח בנאום אותו נשא אבו מאזן ברמאללה טרם צאתו לוועידת שרי החוץ של הליגה הערבית בפריז הצהיר כי לעולם לא יכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, וכי ללא פתרון בסוגיית ירושלים והסכמה כי מזרח ירושלים תהיה בירת המדינה הפלשתינית - לא יהיה הסכם עם ישראל. עוד אמר אבו מאזן כי בקעת הירדן היא חלק בלתי נפרד מהמדינה הפלשתינית, וכי המנדט לפתרון בסוגיית זכות השיבה של הפליטים הפלשתינים נמצא בידי הפליטים עצמם, שיידרשו להכריע בגורל מעמדם.

במפגשיו בפריז מתכוון אבו מאזן לבקש מנציגי המדינות הערביות להבהיר את עמדתן סביב הצעותיו של ג'ון קרי. זאת על מנת שיוכל להתייצב מול האמריקאים כמייצג עמדה כלל ערבית.

'ישראל היום' מציין כי הסירוב להכיר במדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי נשמעה גם מכיוונם של שרי החוץ הערבים. שר החוץ הפלשתיני, ריאד אל־מאלכי, דיווח כי שרי החוץ של מדינות ערב הודיעו לקרי כי הם מתנגדים לדרישה להכיר בישראל כמדינה יהודית. לדבריו שרי החוץ הערבים מגבים את ההצהרה הפלשתינית, שלפיה לא ייחתם עם ישראל שום הסכם שלא יכלול הכרה במזרח ירושלים כבירת המדינה הפלשתינית.