גדעון סער
גדעון סערצילום: פלאש 90

ראשי מועצת יש"ע נפגשו היום (שלישי) עם השר גדעון סער בלשכתו בירושלים.

במפגש השתתפו רוב ראשי הרשויות ביהודה ושומרון והוא היה בעיקר סביב נושאים מוניציפאלים הקשורים לעבודת משרד הפנים והרשויות.

לערוץ 7 נודע כי בפתיחת הדברים התייחס השר לתהליך המדיני ולדברים שאמר השר יעלון נגד הלחץ האמריקני.

"ההצעות שנותנים לנו הן תמיד אותן הצעות. נסיגה מלאה וחלוקת ירושלים. אנחנו לא יכולים לחיות עם הצעות אלו. בקעת הירדן היא מבחן בכל קנה מדינה מוסרי ובטחוני. אנחנו שומרים על כושר העמידה של ישראל במהלך השיחות.

מדינת ישראל וההתיישבות ביו"ש סובלות מנסיונות לפגוע בהן בצורת חרם על ידי גורמים אירופיים, מדינת ישראל צריכה להיות ערוכה ולתת מענה לתעשיינים לחקלאים ולכל מי שנפגע", אמר סער.


ראשי הרשויות הודו לו על התמיכה והעזרה ועל החיזוק של בקעת הירדן וההתיישבות בסיור שערך לפני כשבוע וחצי יחד עם שדולת ארץ ישראל. 

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון תקף בחריפות את מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי. על פי הדיווח בידיעות אחרונות אמר השר יעלון בשיחות סגורות ומול בכירים אמריקנים כי "קרי נחוש ופועל מתוך אובססיה לא מובנת ותחושה משיחית. הוא לא יכול ללמד אותי דבר על הסכסוך עם הפלסטינים".

אין בכלל משא ומתן עם הפלסטינים, אלא מול האמריקנים. אנחנו משחררים רוצחים והפלסטינים לא נותנים דבר. הדבר היחידי שיכול 'להציל' אותנו הוא שג'ון קרי יזכה בפרס נובל ויניח לנו".

שר הביטחון תקף את התכנית האמריקנית להסדר: "תכנית הביטחון שהם הציגו לנו לא שווה אפילו את הנייר עליה נכתבה. אין בה ביטחון או שלום. רק המשך הנוכחות שלנו ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן יבטיחו שנתב"ג ונתניה לא יהפכו ליעדי תקיפה של טילים מכל עבר".