נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: פלאש 90

בג"צ דחה היום (שלישי) את העתירה שהגיש דרור אטרי, יו"ר האיגוד הכל ארצי של חברות הניקיון, נגד שר הכלכלה, נפתלי בנט.

העתירה הוגשה לאחר שהשר פתח בהליכים להוצאת צו הרחבה בענף הניקיון שיביא לשיפור תנאי העסקתם של העובדים בענף במגזר הפרטי. אטרי טען בעתירה כי בנט פעל בחוסר סמכות וכי היה עליו להיוועץ עם ארגונו לפני פתיחת ההליך. בג"צ, כאמור, דחה את הטענה ואף חייב את אטרי בהוצאות של 10 אלף ₪.

בכך, למעשה, הוסר המכשול האחרון בדרך להוצאת צו ההרחבה להסכם הקיבוצי שחתם ארגון חברות הניקיון, בראשות עו"ד אילן שמעוני, מול ההסתדרות.

ההסכם משפר באופן משמעותי את תנאי העסקתם של עובדי הניקיון במגזר הפרטי ומשווה אותם לתנאי העסקתם של עובדי הניקיון במגזר הציבורי שמקבלים תנאים מיטיבים בתוקף חוק שיישומו החל בחודש נובמבר 2013.

כזכור, הודיע בנט בתחילת ספטמבר 2013 כי בכוונתו לבחון הוצאת צו הרחבה וכי הוא מתלבט בין שני הסכמים: ההסכם שנחתם בין ההסתדרות ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בעקבות השביתה הגדולה במשק בפברואר 2012 לבין ההסכם שחתם ארגון חברות הניקיון, בראשות שמעוני, ביולי 2013. לפני מספר שבועות הודיע בנט כי הכריע בנושא והוא ירחיב את ההסכם של שמעוני. הבג"ץ של אטרי היה המכשול האחרון והיום כאמור הוא הוסר.

אטרי טען,כאמור, כי בנט נהג בחוסר סמכות כי לא התייעץ עם ארגונו אולם שמעוני טען, באמצעות עו"ד שי תקן ממשרד פישר בכר ושות', כי מאחר והשר התייעץ עם נשיא לשכת התיאום ועם שמעוני העומד בראש הארגון היציג כיום בענף הניקיון הרי שחובת השר קוימה במלואה. בג"ץ קיבל את הטענה.

עו"ד אילן שמעוני הביע היום סיפוק רב מהחלטת בג"ץ. "אין ספק שההחלטה הזאת תביא להאצת הליך הוצאת הצו ואנחנו מקווים שנוכל ממש בקרוב להתחיל ולשלם את הזכויות המיטיבות לעובדים שלנו במגזר הפרטי, כפי שאנו נוהגים מתוקף החוק כלפי העובדים שלנו במגזר הציבורי. צריך לזכור שמחודש נובמבר מתקיימת במדינת ישראל הפליה פסולה בין עובדים שעושים בדיוק את אותה עבודת ניקיון קשה. במגזר הציבורי מקבלים שכר משודרג בהטבות ובמגזר הפרטי לא. צו ההרחבה ישים קץ להפליה הפסולה הזאת".