כדורגל
כדורגלThinkstock

בשעה טובה ומוצלחת, ולאחר זמן ארוך מהמשוער, הושלמה בהצלחה בניית אצטדיון הכדורגל החדש בחיפה – אצטדיון "סמי עופר".

האצטדיון יחליף את אצטדיון "קריית אליעזר" הישן והוותיק, בו שיחקו קבוצות הכדורגל של חיפה החל משנת 1955. האצטדיון קרוי על שמו של מי שתרם חלק ניכר מהכסף, איש העסקים סמי עופר, אשר נפטר עוד בטרם השלמת הבנייה.

האצטדיון החדש משדרג עד מאוד את חווית הצופה באצטדיון ובבית – והוא מיועד להיות ברמה עולמית (דרגה 4 של פיפ"א). האצטדיון החדש יכלול בין השאר: פי שניים מקומות ישיבה מהאצטדיון הקודם (כ-30,000 לעומת 14,000 בקודם).

בגלל שאין מסלולי ריצה כמו באצטדיון קריית אליעזר הישן, קרבת הצופים למגרש תהיה קרובה מתמיד. המושבים יהיו מרווחים יותר מהרגיל, ריבוי זוויות ראייה אופטימליות לצופים בבית ובמגרש, ריבוי של מספר תאי השירותים לנשים ולגברים, וגישה ומושבים לנכים.

בקרוב יינתנו האישורים הסופיים של מכבי האש והמשטרה, וההערכה היא כי כבר בחודש מאי יהיה אפשר לשחק משחקים מלאים באצטדיון החדש.

למרות האפשרות להפעלת האצטדיון כבר בחודש מאי, נראה שיחכו עם חנוכת האצטדיון בשל הרצון לחנוך אותו במשחק ראווה מול קבוצה מאריות אירופה, כאשר השם החם היא יובנטוס, אלופת הליגה האיטלקית.

בנוסף לאישורים שמחכים להם, מחכים גם לסכום הכסף האחרון שאמור היה לעבור לצורך הבנייה. ישנו מאבק כספי בין עיריית חיפה למועצת ההימורים. מועצת ההימורים התחייבה להעביר 132 מיליון שקל לצורך השלמת הבנייה, אך לא מוכנה להעביר את הסכום בשל הפרת כללי ההסכם עם עיריית חיפה.

מועצת ההימורים טוענת כי ההסכם היה שהשלטים באצטדיון יהיו בצבעי צהוב-אדום, צבעי הטוטו, ואילו עיריית חיפה מתנגדים לכך נכון לשעות אלו.