ארבע שנים שתיכון "לחיים", התיכון הדתי הראשון בהרצליה שוהה בתוך בית ספר יסודי בעיר, בכיתות קטנות ולא נוחות.

בשבועות האחרונים אישר ראש עיריית הרצליה, משה פדלון את העברתם למבנה קבע, זאת לאחר מאבק ממושך של התלמידים, ההורים, ההנהלה וחברי מועצה מטעם "הבית היהודי".

הם לא מתרגשים מהתנגדויות שעולות מתושבים בעיר, מבחינתם, התיכון הדתי הראשון בהרצליה, רק הולך וגדל ובעיר כמו הרצליה יש מקום לכולם.

"התיכון הוקם מתוך חזון לתת למגזר הדתי מענה לתיכון שש שנתי לבנים בעיר הרצליה, עד הקמת התיכון ילדי הרצליה היו צריכים 'לרעות בשדות זרים' ובשיתוף עם עיריית הרצליה וההורים הוקם התיכון", אומרת קרן זינגבוים, יושבת ראש מנהיגות ההורים.

"חשוב לנו שהתיכון יהיה המשכיות טבעית לבתי הספר הממלכתיים דתיים בעיר. כל דרך חדשה טומנת בחובה חבלי לידה אך עם הרבה אמונה ועזרה מבורא עולם אנו נוגעים אט אט בחלום. עיריית הרצליה וחבר המועצה צבי וייס ליוו את בית הספר מיום הקמתו וראש העיר כיום מר משה פדלון הביע אמון בבית הספר וקבעו עובדה לקיומו על ידי הקצאת מקום לשלוש שנים הקרובות עד הקמת מבנה קבע ועל כך תודתנו".

מנהל התיכון הוא אריאל בן ברוך, נשוי ואבא לשבעה ילדים, תושב חוות יאיר שבשומרון וממקימיה. הוא מג"ד שריון במילואים, עורך דין במקצועו שבחר ללכת אחרי נטיות ליבו, חינוך בני נוער.

"תיכון 'לחיים' הוקם לפני ארבע שנים, השנה כיתה י', המחזור הראשון שלנו נמצא בעיצומם של הכנות לבחינות הבגרות ובשתי מגמות עיקריות- מחשבים וביולוגיה", מספר בן ברוך. "לפני כשנה וחצי התייצבתי לשליחות המיוחדת הזו, ומצאתי קבוצה משמעותית של תלמידים שנמצאת במקום ארעי, עניין שהשפיע גם על התחושה והמחשבה- לאן הולכים? הפעולה הראשונה הייתה קביעת השם- "לחיים", גם לצקת את המהות וגם להצהיר ולהתחייב למהלך ארוך טווח- אנחנו מקימים תיכון שש שנתי שמהותו- הכנה מיטבית של התלמידים לחיים, הן ברוח והן בחומר".