זה תפקיד הרבנים. הרב רצון ערוסי
זה תפקיד הרבנים. הרב רצון ערוסיפלאש 90

רבה של קריית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב ד"ר רצון ערוסי, תוקף בחריפות את שר האוצר יאיר לפיד על קריאתו לפטורי הרבנים הראשיים.

לדברי הרב ערוסי, "ברמה העקרונית אין ספק שגיוס בנות לצה"ל הוא עניין הלכתי מובהק, והרבה פוסקים גדולים אוסרים. זה עניין הלכתי מובהק, ואין צל של ספק שמבחינת החוק הרבנות הראשית לישראל אמורה להורות את ההלכה. לכן הרבנים פעלו כאן בתוקף תפקידם כמורי הוראה וכרבנים ממלכתיים של הרבנות הראשית. זה תפקידם על פי החוק וזו חובתם. ולכן אני תמה על תגובתו של השר הנכבד כלפיהם, זה מקעקע את החוק, זה כאילו שהוא אומר להם תעברו על החוק ואל תאמרו את ההלכה".

הרב ערוסי משוכנע שהשר לפיד לא היה מעז לבקר החלטה של שופט בישראל, "האמירה שלו מקעקעת את החוק, יש כאן גם פגיעה בחופש הביטוי ובמעמד מורי ההוראה שמעמדם הוא כמו שופט. כל ניסיון להלך עליהם אימים שיפטרו אותם, זו ממש פגיעה בחרות ההוראה, האם כך היו אומרים לשופט או דיין".

הרב קורא לעצור את המתקפה על מוסד הרבנות הראשית, "המחוקקים מגלים בזמן האחרון עניין רב מאוד בענייני הרבנות, כאילו זו הבעיה הבוערת, האם אין איראן, פלשתינים, אלימות, כשל בחינוך, זה מה שמטריד אותם כל הזמן, הרבנות. אסור לפגוע במרקם היחסים הדק בין החברה דתית לחברה הלא דתית, אסור לפורר את זה".

"אנחנו רואים גם את ההתייחסות לרבנים הראשיים, הם משתתפים בהלוויות ממלכתיות על תקן של ניצבים, לא מדברים חוץ מאיזה מזמור תהילים. ועכשיו גם דורשים לפטר אותם, זו בושה ואני מקווה שהשר לפיד יתעלה על עצמו ויגיד טעיתי", הוסיף הרב ערוסי.