משה יעלון
משה יעלוןצילום: פלאש 90

קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש', בו חברים כ-350 רבני ערים ושכונות מכל רחבי הארץ, פרסם אמש הודעת תמיכה ועידוד בשר הביטחון משה בוגי יעלון, על דבריו נגד ג'ון קרי.

ראשי הארגון שלחו גם מכתב ברכה לשר הבטחון, בו הם מבטיחים לו ש"הקב"ה, התורה וארץ ישראל, אינם נשארים חייבים למי שפועל בתוקף למען שלום עם ישראל".

בהודעת התמיכה נאמר "סוף סוף קם שר בממשלת ישראל, ואומר את הדברים הפשוטים שקבעה ההלכה לפני מאות שנים (בשלחן ערוך סימן שכ"ט) – כל נסיגה פיזית משטח כלשהו, תביא אך ורק להגברת הסיכון המיידי לחיי אדם. בלשונו של שר הבטחון "רק המשך הנוכחות שלנו ביהודה ושומרון ועל נהר הירדן יבטיח שנתב"ג ונתניה לא ייהפכו למטרות וליעדי תקיפה של טילים מכל עבר". האמת הפשוטה הזו הוכחה פעם אחר פעם בעשרות השנים האחרונות, כל ויתור ונסיגה הביאו אך ורק לשפיכות דמים ולסכנת חיים יומיומית לכולנו".

"שר החוץ האמריקני איננו אשם", אומר מזכ"ל קונגרס הרבנים הרב אברהם לוין, "את האובססיביות והמשיחיות הוא למד מההצהרות הישראליות החלולות והמטופשות על 'נכונות לויתורים כואבים למען השלום', ו"שתי מדינות לשני עמים". אם שכנענו אותו שאפשר להרויח משהו מנסיגה וויתורים כואבים – למה שלא ימשיך לנסות להגיע לכך? הדרך היחידה היא פשוט להעמיד בפניו את ראי המציאות, כפי שקובעת תורת ישראל. אין, לא היה ולא יהיה לעולם שלום או רגיעה כלשהי המבוססים על נסיגה וויתורים ישראליים. זה לא יפגע כלל ביחסינו עם ארה"ב. לארה"ב הרי אין אינטרס בסבבים נוספים של שפיכות דמים באזורנו – שהם התוצאה היחידה של נסיגה ישראלית".

יו"ר הקונגרס, רב מרכז ת"א הרב יוסף גרליצקי, הוסיף כי "בניגוד לפסטיבל "המנהיג הישראלי" שראינו כאן בשבוע האחרון, מנהיג יהודי אמיתי הוא זה שאיננו מושפע מהאוירה בתקשורת, מלחצים ודיפלומטיה מזויפת, אלא אומר בקול רם וצלול את האמת של תורת ישראל, שהיא היחידה הרוצה ויודעת מה שטוב לעם ישראל".