לשכת התעסוקה בירושלים
לשכת התעסוקה בירושליםצילום: פלאש90'

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת קיימה היום (רביעי) דיון בתכנית "מעגלי תעסוקה" של משרד הכלכלה. יו"ר שירות התעסוקה, שרגא ברוש נענה לבקשת יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו) להקפיא את תכנית "מעגלי תעסוקה".

במקביל הודיע יו"ר ועד העובדים, עופר לוי, על הפסקת עיצומי העובדים בשירות התעסוקה (בכפוף לאי ניכוי שכרם מתקופת השביתה). זאת על מנת שוועדת העבודה והרווחה תקיים דיונים מעמיקים על התכנית המוצעת ובמקביל תפעל למתן תקציבים ותקנים נוספים לשירות התעסוקה.

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה אמר: "משרד הכלכלה הוא משרד יצירתי. כל מספר חודשים מתחלפים השמות, אך נותרת המגמה לצ'פר חברות ואנשים במשק הישראלי ולזרוק להם מפעם לפעם הרבה מאוד כסף. מדוע פוגעים בשירות התעסוקה? אסור לוועד לתת לאף אחד להיכנס פנימה.

בשירות התעסוקה יודעים לעשות את העבודה יותר טוב ויותר זול. על פניו נראה שהממשלה כאחוזת אמוק מנסה כל מיני דרכים לרצות כמה אנשים, אני לא מבין למה. זאת תחילת הדרך לחיסול שירות התעסוקה. שרגא, משרד האוצר לא סופר אותך, הוא משתמש בך. ולמה נציגי משרד הכלכלה לא פה? שלחו אותך להישחט? צר לי שזרקו את זה עליך, אתה אדם ישר וטוב, אבל אנחנו מסרבים ללכת איתך להרפתקה הזאת".

יו"ר שירות התעסוקה אמר בדיון: "המשימה לטפל ב-250 אלף מובטלים מקומה בשירות התעסוקה בלבד. אנחנו לא תומכים בתכנית ויסקונסין. אין שום קשר ודמיון בין ויסקונסין למה שאנחנו מבקשים כאן: לקיים פיילוט על כמה מאות אנשים באבטלה עמוקה. אין בכוחנו לעשות הכל באמצעים הדלים של שירות התעסוקה. אין מומחיות כזאת בשירות התעסוקה, שום סמכות לא נלקחת מעובדי השירות. אשמח אם תכריחו את משרד האוצר להוסיף לי תקנים".

ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) הגיב ואמר "יש כאן מתקפה על סמכויות המדינה ואסור לאפשר זאת. יש יותר מדי סדקים באוניה. אתה פותח את הדלת לעריצי ההפרטה של מדינת ישראל. אתה גם תגורש מהעיר וגם תאכל את הדגים המסריחים".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) ציינה כי "כבר היינו בפיילוט שקראו לו ויסקונסין והוא עלה מאות מיליונים. אתם שמים עלינו פס, ולא איכפת לכם שהורדנו את התכניות האלה מעל סדר היום? זה רכיב של ויסקונסין, אתם עושים את זה לא בסמכות ולא ברשות ותוקעים אצבע בעין של הכנסת"

ח"כ רינה פרנקל (יש עתיד), לשעבר בכירה בשירות התעסוקה אמרה בדיון "יש עומס רב בשירות, אין לעובדים כלים נדרשים, ולא ניתן לטפל באופן פרטני בכל דורש. גם היום שוכר שירות התעסוקה שירותים מחברות חיצוניות. אף אחד לא מדבר כאן על הפרטה. זו רק תכנית נסיונית שמנסה לעזור. אם לא יצליח, לא קרה כלום".