בקעת הירדן
בקעת הירדןצילום: פלאש 90

בבקעת הירדן יתקיים מחר, יום ט"ו בשבט, מבצע נטיעות גדול בו ישתתפו פעילי ליכוד מרכזיים וחברי מרכז המפלגה. את האירוע ירכז סגן שר הביטחון, חבר הכנסת דני דנון, שסיפר עליו בשיחה עם ערוץ 7.

באשר לחשש שמא מבצע מסוג זה יעורר את תשומת הלב האמריקאית ואולי מעבר לכך, אומר דנון כי "עם כל הכבוד לאמריקאים יש דברים שטבועים בנשמה, זה ט"ו בשבט, זו ארץ ישראל וזו הבקעה".

"נאמר לאמריקאים שאנחנו נשארים בבקעת הירדן ולא תהיה נוכחות זרה בשער המזרחי של ארץ ישראל", אומר דנון ומוסיף: "נאמר לתושבים שלא נפקיר אותם. זו אמירה חשובה בעיקר מול רעיונות אמריקאים על פינוי הבקעה. יש בליכוד קונצנזוס מוחלט לגבי נוכחות ישראלית של ישובים וצבא בבקעת הירדן".

באשר לחשיבות הישובים בבקעה קובע דנון כי "כל מי שנוסע ברחבי הארץ מבין שבמקום שבו אין ישובים אין ביטחון. בכל מקום בארץ שבו הטרקטור חרש היה ביטחון. הביטחון האמיתי הוא ההתיישבות. ברצועת עזה הוצאנו את הישובים ואנחנו רואים מה קורה מבחינה ביטחונית. אנחנו לא רוצים להפוך את יהודה ושומרון לעזה מספר שתיים ולטילים על נתניה ושדה התעופה. כשאמרנו זאת לפני הגירוש אמרו שאנחנו מפחידים והיום הדברים ברורים לכולם. הפקרת הבקעה היא הפקרת ביטחון ישראל".

לכל אלה מוסיף ומדגיש חבר הכנסת דנון ואומר כי מעבר לכך שכסגן שר ביטחון הוא מודע היטב לחשיבות הביטחונית של בקעת הירדן הוא יודע שהעיקר הוא הזכות על ארץ ישראל ואל הזכות הזו מצטרף הנושא הביטחוני. "הזכויות שלנו בבקעה ביהודה ושומרון הן עמוקות ושורשיות ואליהן מצטרף ומחזק השיקול הביטחוני שאינו שיקול בלעדי".

באשר לרעיונותיו של מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, להציב בבקעה מערכת חיישנים ולוויינים כחלופה לצה"ל, אומר דנון כי הוא מפנה את הסוגיה אל קרי עצמו ושואל במה יוכלו לסייע כל אותם חיישנים ולוויינים כאשר תזוהה פעילות טרור? האם יהיו אלה אנשי הרש"פ. אנשי חמאס או אל קעידה? "בעוד שלוש שנים מישהו אחר יהיה בבית הלבן. אנחנו נשארים כאן עם הביטחון או עם הטרור", מזכיר דנון הסבור כי ניתן לא להסכים לעמדה האמריקאית ולנהל את חוסר ההסכמה הזו באופן ראוי ומכובד, "עדיף ויכוח עם ארה"ב מגל טרור".