השופט רון אלכסנדר
השופט רון אלכסנדרדוברות בתי המשפט

שופט בית משפט השלום בירושלים, אלכסנדר רון, דחה את בקשת המשטרה להרחיק את מאיר אטינגר - נכדו של הרב מאיר כהנא - למשך חצי שנה מיהודה ושומרון וכן להשית עליו עשרה ימי מעצר בית. 

אטינגר נעצר הלילה בחשד כי לקח חלק בעימות בכפר קוצרא, בשבוע שעבר.

נציג המשטרה טען כי גם הקטינים ששוחררו בפרשה, שוחררו בתנאים של מעצר בית למשך עשרה ימים ולכן בעניינו של אטינגר יש להחמיר. סנגורו של אטינגר, עו"ד איתמר בן גביר מטעם עמותת ''חננו'', אמר במהלך הדיון כי המשטרה פוגעת בשלטון החוק וכי המסר שעולה ממעצר הצעירים ומהעובדה שהערבים לא נעצרו הוא מסר קשה שמעניק רישיון לפגוע במתיישבים.

עוד טען עורך הדין בן גביר כי אין כל סיבה להפלות בין אטינגר לבין העצורים האחרים ולפיכך התכוון לבקש שחרור רק בתנאי מעצר בית של עשרה ימים ללא ההרחקה מיהודה ושומרון, אולם מאחר ומעצר הבית של העצורים האחרים מסתיים ביום ראשון הקרוב, אין כל עניין בהשתת תנאים של עשרה ימים נוספים על אטינגר ויש לקצר גם את מעצר הבית.

השופט קיבל את טענתו של בן גביר וקבע כי יש להשוות בין עניינו של אטינגר לעניין העצורים האחרים. השופט הצדיק את דברי הסנגור בדבריו כי אין להשית על אטינגר תקופה של עשרה ימים במעצר בית ולגרום לכך שהאחרים ישתחררו ואטינגר יהיה במעצר בית. "מה הטעם לכך בהיבט החקירתי לא אבין", תהה השופט.

השופט דחה גם את בקשת המשטרה להרחיק את אטינגר למשך חצי שנה מיהודה ושומרון ואף דחה את בקשת המשטרה לחייב את אטינגר בתנאי הפקדה. יחד עם זאת, הורה השופט על מעצר בית למשך שישה ימים.

"לא ברור לי מדוע משטרת ישראל לא מפנימה את המסר", אמר אחר הצהריים עו"ד בן גביר. "עוד ועוד שופטים דוחים את בקשות המשטרה באשר לאירוע בקוצרא אולם את המשטרה זה לא מעניין והיא שבה ומגישה בקשות שעניינן להטריד את הצעירים ואת בית המשפט. הייתי מצפה שבמקום הטרדות אלה, הייתה המשטרה פועלת כדי לעצור את המחבלים שביקשו לרצוח את הצעירים, ומקיימת את שלטון החוק במדינת ישראל", דברי בן גביר.