בנימין נתניהו
בנימין נתניהוחיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו החזיק לאחר כהונתו כראש ממשלה ותוך כדי כהונתו כשר אוצר, חשבון בנק באיי התעלה האנגלית, המשמשים מקלט מס. כך דווח ב"גלובס".

משמעותו של "מקלט מס" היא מדינה בה רמת המיסים נמוכה או אפסית, והעברת הכנסות אל מדינה כזו ממדינה עם רמת מיסים גבוהה עלולה להביא לחיסכון ניכר במס.

ממסמכים שהגיעו ל"גלובס" עולה כי נתניהו העביר כספים לחשבון בנק שנשא את שמו בסניף של רויאל בנק אוף סקוטלנד באי ג'רזי, שנמנה עם איי התעלה, קבוצת איים שנהנים מתנאי מס נוחים.

יצוין כי חשבון הבנק של נתניהו היה פעיל בעת שנטל פסק זמן מהחיים הפוליטיים, אך גם לאחר חזרתו לממשלה, בין השנים 1999 ל-2003. 

החוק הישראלי מתיר להחזיק חשבונות במדינות שמוגדרות כמקלטי מס, כל עוד בעל החשבון מדווח על כך לרשות המיסים. כך לדוגמא, במערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2012, תקפו במטה ברק אובמה את מועמד הרפובליקנים מיט רומני לאחר שהתברר שהוא מנהל חלק מחשבונותיו במקלטי מס, אף שאין זה מנוגד לחוק.

מלשכת ראש הממשלה נמסר ל"גלובס" כי "גם הפעם ניסיונכם להטיל דופי בראש הממשלה נתניהו אינו תואם את העובדות. מדובר בחשבון שכבר אינו פעיל משנת 2003. בשנת 1999, אחרי סיום כהונתו הראשונה של רה"מ נתניהו נעשתה באמצעותו השקעה שלא היה בה שום יתרון מס מול ישראל. החשבונות והפקדונות בו דווחו באופן מלא לרשויות בישראל כולל לרשויות המס בישראל, והוא נכלל גם בהצהרות ההון שהגיש רה"מ נתניהו לרשויות בישראל".