בנות 'אהבת תורה' אדם
בנות 'אהבת תורה' אדםהחמ"ד

פרויקט החסד הארצי של החינוך הממלכתי דתי הושק השבוע בהצלחה.

למעלה מ-160 בתי ספר החלו להתנדב השבוע במסגרות שונות של איסוף מזון כאשר הם אוספים בכל שבוע יחד בכל הארץ קרוב לעשרה טונות של מוצרי מזון. המטרה: איסוף של 45 טון עד פורים.

לכל בית ספר שהצטרף למיזם נשלחה ערכה הכוללת מדבקות למתנדבים, סלי מזון לאיסוף ודפי הסבר על מהות המבצע. לבית הספר המתמיד יינתן פרס הערכה בתום השנה.

"בחמ"ד אנחנו חיים חסד. העשייה למען כלל ישראל היא אחת מאבני היסוד של הציונות הדתית ובתוך כך של החינוך הדתי כולו. מקטן ועד גדול בכל מוסדות החינוך הדתי מצטרפים ילדים ונערים- כל אחד על פי יכולותיו, לעשיה הגדולה למען האוכלוסיה החלשה בעם. כאשר החינוך לנתינה נטוע בבסיס האישיות ומהווה 'גרסה דינקותא' לא פלא שבשלבים מאוחרים יותר בחיים הנתינה הזו ממשיכה ללוות את בוגרינו גם לשירות משמעותי בצבא" דברי אברהם ליפשיץ, ראש מנהל החמ"ד.

במסגרת הפרויקט ניתן למצוא איסוף מוצרי מזון בתוך בתי הספר, מחוץ למרכולים וכן במעבר בין בתי תושבים בערים וביישובים- הכל על פי גיל התלמידים ויכולותיהם. פרוייקט נוסף המיועד לבנות תיכון ואולפנות- נקרא "גברת עם סלים", במסגרתו יצאו השבוע בנות ביה"ס אמי"ת בנות רחובות לשוק העירוני כדי לעזור לאנשים מבוגרים בסחיבת סלים. התלמידות פנו לאנשים מבוגרים והציעו את עזרתם בנשיאת הסלים הכבדים במהלך הקניות וביציאה מהשוק לתחנת האוטובוס הקרובה לשוק , לרכבם של הקונים ואפילו עד לביתם.

הקונים היו מופתעים, אך נהנו מאוד מהמחווה של הבנות.

היטיבה לסכם את המבצע אחת התלמידות שסיפרה: "סחבתי והיה לי כבד - אבל חייכתי כל הדרך...".