המפכ"ל יוחנן דנינו
המפכ"ל יוחנן דנינופלאש 90

מפכ"ל המשטרה, רנ''צ יוחנן דנינו, כינס אחר הצהריים (חמישי) מסיבת עיתונאים במטה להב 433 ויתייחס לחשדות נגד מפקד היחידה, ניצב מנשה ארביב, החשוד בקבלת טובות הונאה מהרב יאשיהו פינטו.

"אני מזכיר שאנחנו עדיין בשלב מוקדם, אין עדיין חקירה", אמר דנינו. "אנחנו משטרה שיודעת לעמוד על ערכיה ועקרונותיה, ולעמוד בנורמות שהצבנו לעצמנו".

"כמו שידענו בעבר והוכחנו בעבר", הדגיש המפכ"ל, "מי שלא יעבוד בנורמות האלו לא יהיה בארגון". הוא הוסיף כי משטרת ישראל מונה שלושים אלף קצינים, שוטרים ומפקדים, שעושים עבודה מצוינת. "באתי לחזק את היחידה ולומר לעם ישראל שהמשטרה תמשיך לשרת את הציבור ונעשה את זה באמונה מכל הלב כמו שאנחנו יודעים לעשות".

המפכ"ל סיפר כי נפגש אמש עם ארביב. "אחרי ששמע את דברי ביקש ארביב מיוזמתו לצאת לחופשה כדי להוכיח חפותו ואני מאחל לו שיצליח לעשות זאת".

נגד ניצב מנשה ארביב נפתחה בדיקה במחלקה לחקירות שוטרים בעקבות מידע שנמסר לפני שבועות אחדים ליועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, המייחס לקצין הבכיר ולמי מבני ביתו קבלה לכאורה של טובות הנאה מגורמים המקורבים לרב פינטו. בשלב זה ניצב ארביב עדיין לא נחקר.

עוד הותר הערב לפרסום כי המחלקה לחקירות שוטרים ניהלה חקירה נגד קצין משטרה בכיר - בדרגת ניצב - בחשד להטרדה מינית, אך הקצינה שהתלוננה נגדו סירבה למסור עדות ותיק החקירה נסגר.