הבית היהודי בצפון השומרון

גובר המתח בימין סביב המשא ומתן המתנהל בחשאי.

פעילי מפלגת הבית היהודי מכל רחבי הארץ ערכו היום (חמישי) מפגן תמיכה ביישובי צפון השומרון ה"מרוחקים" יחסית, אשר קיים חשש כבד לעתידם בהסכם המדיני בין ישראל לפלסטינים.

במסגרת האירוע, אותו אירחה המועצה האזורית שומרון בראשות גרשון מסיקה, הגיעו חברי כנסת לטעת את יער "הבית היהודי" בצפון השומרון, סמוך ליישוב שקד.

יו"ר הסיעה ח"כ איילת שקד, ח"כ ניסן סלומינסקי, ח"כ אורית סטרוק, ח"כ מוטי יוגב, ח"כ יוני שטבון וח"כ שולי מועלם, צפו במסכת של תלמידי בית הספר 'עומר' החילוני ו'טללי מנשה' הדתי, הגיעו לחזק את התושבים במבוא דותן וחרמש והביעו את התפעלותם על עמידתם האיתנה חרף הסכנה שמרחפת על ראשם.

במהלך העצרת בה חתמו חברי הכנסת על הצהרת אמונים ליישובי צפון השומרון העבירה ח"כ שקד מסר ישיר ברור למתיישבים, לחברי המפלגה המודאגים ולראש הממשלה בנימין נתניהו. "אנחנו לא ניתן לשום הסכם ביניים או נסיגה או העברת שטח להתבצע. אנחנו לא נשב בממשלה שתעשה דברים כאלו, ואנחנו נפעל להחליף ממשלה שתעשה דברים כאלו.

"ממה שידוע לי השיחות כרגע הם על הסדר קבע סופי - סיום הסכסוך ולא על הסדר ביניים", הדגישה שקד, "הסדר קבע וסיום הסכסוך לא יכול להיות, כך שלדעתי אין מה לדאוג".

ח"כ שקד הבהירה כי מפלגת הבית היהודי נשארת בממשלה כדי לטרפד כל הסכם מדיני. "במשא ומתן זה ברור שמדברים על הסכם של שתי מדינות. כל מה שיש בהסכם כזה לא מקובל עלינו. כך שהפרטים לא משנים. אנחנו בממשלה כדי לפעול שלא יהיה שום הסדר ביניים, שום סיפור של משא ומתן שמדינת ישראל רק נותנת ולא מקבלת כלום.

"אנו שמחים להיות עם אלו שנוטעים ולא אלו שחושבים לעקור, אנחנו מבטיחים לכם שאנחנו נלחם בכל מי שיחשוב לעקור יישובים כאלו פורחים", הוסיפה.

ראש מועצת השומרון, גרשון מסיקה, אמר באירוע כי "מפלגת הבית היהודי היא הבית של כולנו. ואנחנו מצפים מהבית להגן עלינו בעת הזו. אם צריך לצאת מהממשלה אז לצאת, אם לפעול מבפנים לפעול. אל תראו ואל תחתו".

יוסי דגן, סגן ראש המועצה שגורש מהישוב שא-נור בצפון השומרון אמר כי "ט"ו בשבט הוא יום של השתרשות בארץ. אנחנו בצפון השומרון עושים יום יום את השליחות שלנו ומשתרשים בארץ, אנחנו מצפים מכם לעשות את השליחות שלכם בכנסת ולשמור על ארץ ישראל".

"תושבי הישובים בצפון השומרון הם חלוצים וגיבורים", הדגיש דגן, "אנו מצפים מממשלת ישראל לשמור עליהם ולסייע להם לבנות ולהגדיל את הישובים".

יו"ר פורום הבית היהודי בשומרון ומארגן האירוע, דוידי בן ציון, סיפר כי כל הפעילים וצירי המפלגה יצאו מחוזקים ממפגן התמיכה. "אנחנו מצפים ומאמינים שהח"כים הנפלאים שלנו יגבו את הדיבורים במעשים כפי שהם יודעים לעשות". דוידי הדגיש כי "האמירה המפלגתית היא אף לא שעל. לא בית לא קראוון לא עץ לא גרם אדמה אחד".

הח"כים חתמו על הצהרת אמונים בה נכתב: "אנו חברי הבית היהודי, החתומים מטה מצהירים בזאת שבועת אמונים לצפון השומרון וליישובי צפון השומרון. מתחייבים לפעול לפיתוח ולהעצמת הישובים: חרמש, מבוא דותן, ריחן, שקד, טל מנשה וחיננית. להגן בכלים העומדים לרשותנו לחיזוק התושבים וההתיישבות בצפון השומרון, לשמירה על ריבונות מדינת ישראל בישובים אלו, לטובת מדינת ישראל ולטובת השמירה על הגליל והגולן שישובים אלו מהווים נוכחות יהודית חשובה וקו אחרון לפני אזור לא יהודי גדול בלב מדינת ישראל".

בבית היהודי התחייבו, "אנו מודיעים בזאת כי לא נשב בממשלה שתציע לפנות ולו ישוב אחד. אנו סומכים ידינו על ראש ממשלת ישראל ועל ראש מפלגת הבית היהודי שיפעלו למען מטרה זו לטובת מדינת ישראל".