יוסי דגן: התרגשות ועצב בחומש

400 מחברי תנועת הנוער "בני עקיבא" עלו בט"ו בשבט לחומש יחד עם הרב חיים דרוקמן.

הם צעדו ברגל ליישוב החרב והעפילו לבריכת המים המפורסמת, סמל המאבק על חומש. 

"אנו נוטעים כאן היום עצים בהתרגשות גדולה", אמר הרב דרוקמן, "יבנו כאן בתים, יגורו כאן יהודים ויתגשמו דברי הנביא 'ונטעתים על אדמתם ולא ינטשו עוד מעל אדמתם אמר ה'. ארץ ישראל היא משלוש המתנות שאיננו מקבלים על מגש של כסף אלא ביסורים", הוסיף הרב.

נוטעים בחומש - "בהתרגשות גדולה"

הרב דרוקמן ביקר בישיבת חומש המתחדשת ואמר כי אין זקוקים לברכה, "אתם בעצמכם ברכה גדולה, אני מחזק אתכם בהתמדה ובמסירות הנפש שלכם''.

אל תנועת בני עקיבא הצטרפו גם 50 תלמידות ממדרשת ''אלוני שילה'' שסייעו בהפעלת בני הנוער ובנטיעת העצים.
בני הנוער פגשו את בחורי ישיבת חומש, נטעו עצים באדמות המדינה וחידשו את הצבע הכתום של בריכת המים. לאחר מכן נערכה פעילות חינוכית במהלכה נבחר רחוב מרכזי בחומש אותו הכשירו החניכים לבנייה מחודשת: הקוצים נוכשו והמדרכות נצבעו בצבעי כתום ולבן.

הארוע הסתיים בהרקדה עם הזמר החסידי יצחק מאיר ובליווי הכליזמר יהודה ארזוני.

מזכ"ל בני עקיבא דני הירשברג מסר כי ''זכינו היום לעלות לחומש לטעת שורשים, לטעת תקוות. אנו משתדלים לצעוד בדרכי זקני כפר עציון שבמשך 19 שנים לא הרפו וחלמו לחזור ולהקים מחדש את כפר עציון, גם אנו חולמים ומייחלים לחדש את הישוב. 22,000 חניכי תנועת בני עקיבא נטעו היום עצים בכל חלקי ארץ ישראל: בגליל ובנגב, בשרון ובמבואות ירושלים וגם בשומרון".

מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שגורש בעצמו מהיישוב שא-נור, אמר כי "עם ישראל חי קודם כל ממעשים ולא מדיבורים. דווקא במקום בו הייתה נקודת השפל הגדולה ביותר - גירוש יהודים מאדמתם, דווקא כאן אנו מסובבים את הגלגל לצד השני. באנו לכאן היום באמירה ברורה של חיזוק בחורי ישיבת חומש הגיבורים הנמצאים בחומש ביום ובלילה בחום ובקור המקפיא, באמירה ברורה 'אנו נשבעים לחזור'.

"מאז הגירוש ביקרו כאן קרוב למאה אלף יהודים, בהם שרים וחברי כנסת", סיפר דגן, "כולנו זוכרים למשל את ביקורו של משה בוגי יעלון, שר הביטחון דהיום ביחד עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. התמיכה הציבורית בשיבה לחומש יציבה והולכת וגדלה, לציבור ברור שהגירוש היה טעות גדולה ואין שום סיבה שלא לתקן את הטעות".