לשלוט בטלפון עם העניים (אנגלית)

חברת יומוב הירושלמית (Umoove), השיקה משחק ראשון למכשירי אפל. ההשקה הביאה גל של כתבות חיוביות ונרגשות באתרים ובלוגים טכנולוגיים חשובים סביב העולם.

המשחק תואר כפורץ דרך לעולם חדש של אינטראקציה שככה"נ תלווה אותנו בשנים הקרובות. טכנולוגיית החברה, שכונתה במספר אתרים "הקינקט למובייל", מתבססת על אלגוריתמים מתוחכמים המאפשרים לעקוב אחריי תנועות פנים ועיניים, תוך שימוש במצלמה הקדמית הסטנדרטית בלבד, ללא כל תוספת חומרה.

המשחק אותו השיקה חברת יומוב, המכונה Umoove Experience , מהווה יותר דמו לטכנולוגיה מאשר משחקמלא והינו חינם להורדה. המשחק משוחק מפרספקטיבה של גוף ראשון כאשר המשתמש צריך לנווט בכפר תלת מימדי תוך שליטה מלאה באמצעות תנועות עדינות של הפניית מבט בלבד. המשחק, שמתבסס על טכנולוגית מעקב הפנים והעיניים של יומוב, מאפשר שליטה מלאה ואינטואטיבית ביישומי מובייל ומעניק חוויה חדשה למשחקים ואפליקציות שונות.

"אנחנו לא צופים שהטכנולוגיה שלנו תחליף את הטאצ'", אמר מנכ"ל החברה איצי קמפינסקי. "להפך, אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה שלנו מעניקה רובד נוסף מעל הטאצ' המעשיר את החוויה, בדומה לרובד שהוסיף העכבר למקלדת".

במקביל להשקת המשחק, החברה השיקה רשמית גם את ה-SDK למעקב אחרי תנועות פנים והחברה מעודדת מפתחים לחשוב על פתרונות ויישומים מעניינים היכולים לנצל ממשק חדש זה בצורה אינטואיטיבית וחדשנית. מספר מפתחים שזכו לגישה מוקדמת ל-SDK (ה-SDK היה בביטא מאז מרץ), כבר עומלים על הכנסתו למשחקים והם צפויים לצאת לשוק כבר בחודשים הקרובים. ניתן להירשם ל-SDK דרך אתר החברה.

בנוסף, החברה כבר נמצאית בקשרים עסקיים עם מספר יצרניות סלולאר מהגדולים בעולם וכן עם חברות בתחומים מגוונים, אך נמנעת כעת מלפרט ולנקוב בשמות.

במרץ הקודם, חברת סמסונג השיקה את הגלקסי S4 עם טכנולוגיה בסיסית של מעקב עיניים ופנים. חברת יומוב לוקחת את זה לרמה הבאה, עם יכולות הרבה יותר רחבות, ואולי אף חשוב מזה- פותחת את הטכנולוגיה ליצירתיות של כלל מפתחי iOS שיוכלו להטמיע אותה בפיתוחים שלהם.

החברה נוסדה ב-2010 על ידי איצי קמפינסקי (מנכ"ל וטכנולוג הראשי), טוביה אלבוים (סמנכ"ל) וניר בלושטיין (סמנכ"ל תפעול). החברה מעסיקה 15 עובדים בשני משרדיה- ירושלים ובסן פרנסיסקו. עד היום גייסה החברה קרוב ל-3 מיליון דולרים בשני סבבים, ממספר אנג'לים ומשקיע אסטרטגי.