נטורי קרתא במפגן נוסף בבית שמש
נטורי קרתא במפגן נוסף בבית שמשארכיון פלאש 90

בנימה צינית מצדיקים אנשי נטורי קרתא את תוקפי האדמו"ר מדושינסקי. זאת תחת הכותרת 'אשריך ר' ישראל מאיר וויינטראב שליט"א' הפונה למי שככל הנראה עמד בראש התוקפים.

נזכיר את תמצית דיווחו של כתבנו חיים לב אודות תקיפת האדמו"ר במהלך ביקורו בבית המדרש של חסידי סאטמר בלונדון לרגל טקס הברית שנערך לבנו של אחד מחסידיו.

דקות ספורות לאחר התפילה החלה מהומה גדולה כאשר קומץ קיצונים קראו לעברו קריאות גנאי נוסח "איך אתה לא מתבייש להעניק גיבוי להמשך הבנייה בבית שמש". העילה למתקפה היא הגיבוי שהעניק האדמו"ר להמשך הכנת התשתית לבנייה במתחם גלובניץ שבבית שמש.

האדמו"ר קבע כי במקום אין קברים עתיקים ומאידך הבנייה במקום מותרת. עוד קבע כי הוא סומך את ידיו על הפיקוח שמלווה את פרויקט הבנייה.

תוקפיו של האדמו"ר זכו לביקורת חריפה ממתפללי בית הכנסת בלונדון, אך מנגד בנטורי קרתא מפרסמים מנשר תגובה שנועד לחזק את ידיהם של התוקפים. את המנשר ניסחו המפיצים בלשון העוקצנית האופיינית להם תוך שהם מביעים זלזול בוטה באדמו"ר ובגדולתו:

"בימים אלו שוהה בעי"ת לאנדאן יצ"ו, מאן דהו הנקרא "אדמור מדושינסקיא" (אשר פרשת גדולתו בא רק מחמת יחוסו למרן המהרי"ץ זיע"א ותו לא מידי...), אדמור קדוש ונשגב זה אשר תומך במחללי הקברים בבית שמש רח"ל אינו חש להתכבד בבימ"ד של חסידי סאטמאר מהכת המוחה למען קברי אבותינו בעיר בית שמש, אשר עושים מעשה טירוף (ושיגעון), כאשר מצד אחד מוחים במחללי הקברים, ומצד שני אוהבים ושמחים איתם, מה שאין ביד בן אנוש להשיגו ולהבינו כלל, ונשגבה דרכם ושיטתם מבינת אנוש, ומבינת כל בר דעת".

על התקיפה עצמה של האדמו"ר כתבו מנסחי המנשר שהופץ בתכתובת מיילים פנימית בחסידות: "בתוך כל אלה, נשמע תה"ל קול מחאה גדול מאחד אשר לא זכה "להבין" את שיטתם הנשגבה של אלו, ומחה בתוך בית מדרשם בקול רעש גדול נגד ה"אדמור" קבל עם ועדה, ובייש פניו ברבים, והרבה רווח והצלה יעמוד ליהודים בזכות קול מחאתו של זה. תכף ומיד לאחר המעשה ה"נפשע" מיהרו כאלה המכונים "הנהלת הקהילה" לתלות "צעטל" בביהמ"ד, ובו מחו על חילול כבודו של האדמור התומך בעקירת קברי ישראל, כאשר לא הרחק משם תלויים כמובן גם "צעטלאך" המוחים נמרצות על חילול הקברים... אם לא הסמיכות לפורים ולחודש אדר היינו תמהים על ריבוי השמחה והליצנות, ולסנהדרין קטנה שבוומס"ב הפתרונים".