מעוותים את המציאות. מקלב
מעוותים את המציאות. מקלבפלאש 90

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורי מקלב, יאלץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו לחשוף בתוך 21 יום האם קיים הסכם חשאי להעברת מתחם קבר דוד המלך בהר ציון בירושלים לרשות הוותיקן.

"בעיתונות הזרה התפרסם לאחרונה כי ממשלת ישראל מגבשת הסכם חשאי להעברת מתחת קבר דוד המלך בהר ציון לרשות הוותיקן, במסגרת ביקור ראשי הוותיקן בישראל בעוד מספר חודשים והם אף מתנים את הביקור בהודעה פומבית של הממשלה על העברת המתחם לידיהם", ציין ח"כ מקלב בפנייתו.

לעומת הפרסומים בעיתונות הזרה המצטטים את עיקרי ההסכם ההולך ומתגבש, מדינת ישראל לא מתייחסת לכך רשמי ועד לא מכבר הכחיש משרד החוץ את הדיווחים לחלוטין.

בפנייתו אל ראש הממשלה תוהה ח"כ מקלב האם אכן קיימים מגעים בנושא בין ממשלת ישראל לוותיקן, האם הובטחו להם השטחים ומהו ההסכם המתגבש עמם. "הציבור בישראל דורש לדעת תשובות ברורות לתהיות המתעוררות בגין הפרסומים הללו – ועל ראש הממשלה להשיב עניינית ולהעמיד בפני הציבור את הנתונים בשקיפות מלאה", הוסיף.

"אם חלילה יועבר מתחם קבר דוד לידי הוותיקן הרי שזו תהיה פגיעה קשה ואנושה באופיו של המקום המקודש לעם היהודי ובכייה לדורות", ציין ח"כ מקלב. "לא יעלה על הדעת שממשלת ישראל, בראשותך, מעודדת ויתור מרצון על נכס משמעותי לעם היהודי. זהו המשך למהלך אותו מובילה הממשלה המקעקעת את הזהות היהודית של ישראל".