תומכיו פרשו. הרב שטיינמן
תומכיו פרשו. הרב שטיינמןFlash90

כמאתיים חמישים אנשי עסקים חרדים ובעלי משרות בכירות בארה"ב הגיעו לישראל לארבעה ימי 'לימוד תורה' שזכה לכינוי 'ירחי כלה' כשהם זוכים להרצאות תורניות מפיהם של מנהיגי הציבור החרדי.

מי שעומד מאחורי היוזמה היא אגודת ישראל באמריקה וזה לה הפעם ה-14 שהיא מוציאה לפועל יוזמה תורנית זו.

אמש הופיע בפני הלומדים מנהיג הציבור הליטאי הרב שטיינמן ונשא דברים בדבר חשיבותו של לימוד התורה.

"עד כמה שאנו רחוקים ועדיין לא מגיעים למדרגה של 'מתן תורה', אבל בכל זאת עדיין נותר משהו מכלל ישראל", אמר הרב שטיינמן, "וכל הדורות עמלים להביא העולם לתיקון האמיתי, ואפילו בדורנו שהוא במצב כל כך ירוד כלפי הדורות הקודמים, הלא הדור שלנו אינו יכול להשתוות לאנשים הגדולים שהיו בדורות שלפנינו שהיו כולם מלאים בתורה וביר"ש, אבל בכל זאת עמלים כל הדורות להגיע לתיקון העולמי, שלא לקלקל ולהחריב את עולמי, שלא יהיה החורבן".

"ממילא כשרואים יהודים מכל העולם שבאים ומשתדלים לעסוק בתורה, ואפילו אנשים שבכל יום טרודים בפרנסה, ובכל זאת רוצים להביא תיקון לכל העולם שהתקלקל, ולקיים רצון הרבש"ע שלא תקלקל ותחריב את עולמי, צריך לדעת כי כל מעט תורה שלומדים הרי זה מציל את העולם, אחרת הבריאה תגיע למצב של חורבן", הוסיף הרב שטיינמן.

הרב שטיינמן בירך את הנוכחים, ואמר כי "הקב"ה יעזור שכל האנשים שבאו לכאן יזכו הם וכל משפחתם לתקן את העולם, וכל כמה שיוסיפו יותר תורה ויותר יראה העולם לא יוכל להיחרב, שכל זמן שלא הייתה תורה היה מבול, היה סדום ועמורה, ורק ע"י קבלת התורה הגיע העולם לתיקונו, ועד היום התיקון ממשיך רק ע"י תורה, ומה שבאים לכאן ללמוד תורה הרי זה הדבר המעולה ביותר. ויה"ר שיזכו כל המשתתפים לכל הדברים הטובים וכל כלל ישראל יזכו ל'כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים' וכל הבריאה כולה תבוא אל תיקונה".