יומן המסע שילווה את הח"כים באושוויץ

בשבוע הבא תצא משלחת של חברי כנסת, ניצולי שואה ואישי ציבור, בניהם שופט בית משפט העליון ונגידת בנק ישראל לביקור היסטורי באושוויץ.

אתמול קיבלו כל יוצאי המשלחת את יומן המסע של רס"ן בנייה ריין הי"ד שילווה אותם לקראת הביקור.

במלחת לבנון השנייה חילץ "כוח בנייה" טנק פגוע. במהלך החילוץ נפגע הכח מטיל נ"ט. ארבעת לוחמי 'כח בניה' נהרגו. על אומץ ליבו קיבל רב סרן בניה ריין הי"ד צל"ש מאלוף פיקוד המרכז.

אמו, חגית ריין, מספרת בהתרגשות לערוץ 7 על מציאת היומן, "בנייה יצא בקורס צוערים במהלך הצבא לפולין וכתב יומן שלא ידענו עליו עד יום מותו. פתאום במהלך השבעה אני נכנסת לחדרו ומוצאת מחברת חומה זרוקה. פתחתי אותה וראיתי יומן מסע לפולין. הוא לא כתב איפה היה אלא מה הוא צריך לעשות בתור נכד של ניצולי שואה ובתור קצין בצה"ל".

"אני שמחה שהיום כל אנשי המשלחת שיוצאים לפולין לוקחים את הספר של בנייה איתם", אומרת ריין, "על כל חבר כנסת יש האחריות שלא תהיה לעולם שואה נוספת על עמנו. הקמנו מדינה ועדין ישנם מלחמות והבן שלי הלך והוא הלך להגן על המדינה על האזרחים ועל החיילים שלו ואני גאה בו".

ריין קושרת בין בשואה למלחמה בה בנה נהרג, "את היטלר לא עניין אם היהודי הוא דתי או חילוני אם הוא ממחנה השמאל או מחנה הימין גם את הפלסטינים או את החיזבאללה זה לא מעניין. במלחמת לבנון השנייה נהרג הבן של דויד גורסמן והבן שלי שהיה מתנחל דתי וחייל עולה חדש מרוסיה. האויב לא מעניין אותו מי היהודי המטרה שלו זה לא לראות אותנו היהודים פה בארצנו. התפקיד שלנו פה לעשות את המקסימום שתהיה לנו מדינה טובה, חברה טובה ואנשים טובים".

מארגן האירוע והעומד מאחורי היוזמה הוא ג'וני דניאלס, עולה חדש מאנגליה, מייסד ומנכ"ל 'ממעמקים', אמר לערוץ 7, "אני שמח שיומן המסע של בנייה הי"ד ילווה אותנו במסע ההיסטורי ומרגש באושוויץ. אנו קרבים ליום בו תאבד העדות ממקור ראשון והאחריות מוטלת על כתפינו לא רק כיהודים וישראלים גם כבני אנוש, ללמוד ולהבטיח שלעולם לא עוד".

יומן המסע של בנייה הי"ד 'קחי אותי איתך' על שם השיר של חווה אלברשטיין יצא לאור לאחר מותו על ידי משפחתו "בכול פרידה יש מוות בכל פרידה ישנה לידה" (מתוך השיר).