בין קודש לקודש. תלמידי המכינה בתפילה בין האוה
בין קודש לקודש. תלמידי המכינה בתפילה בין האוהמכינת ערד

כחלק מהכשרתם לקראת השירות הצבאי יצאו גם השנה חניכי המכינה הקדם צבאית בערד לשבוע צבא.

במסגרת צבאית מלאה ועל מדים מלאים חוו הצעירים את משמעות העמידה בזמנים, המשמעת צבאית, שיעורי נשק, מטווחים, מד"סים ועוד תכנים צה"ליים כמיטב המסורת.

בצוות המכינה רואים באירוע כולו מנוף לחיזוק הגיבוש הקבוצתי, העזרה ההדדית ויכולת ההנהגה והפיקוד אצל התלמידים. "כמו כן, הרצון לשרת שירות משמעותי ובעל השפעה ותרומה מירבית למדינה מתחזק בשבוע זה וניתן לראות את השינוי המתהווה אצל החניכים לאחר שבוע זה", אומרים שם.

יצוין כי מעבר לשבוע צבא שמתקיים במכינה, נפגשים התלמידים עם דמויות בכירות בעלות רקע צבאי עשיר ומעניין לאורך השנה ומקבלים מהם את השקפתם וסיפוריהם האישי. בין השאר פגשו את אל"מ עופר וינטר, מח"ט גבעתי, תת-אלוף הרב רפי פרץ, הרב הראשי בצה"ל, ח"כ יוני שטבון, בעל צל"ש הרמטכ"ל על תפקודו במלחמת לבנון השנייה, תת-אלוף (במיל') אביגדור קהלני – נושא עיטור הגבורה ממלחמת יום הכיפורים, עיטור המופת ממלחמת ששת הימים ואחרים.

בביקורו של יוני שטבון, הדגיש הח"כ לתלמידים כי "הגבורה האמיתית היא לאו דווקא בשדה הקרב, שם כל אחד ישקיע ויגלה בתוכו עוצמות פנימיות ייחודיות. העיקר היא הגבורה בשגרת החיים. לקום בבוקר בשמחה, לחייך ולסייע לזולת ולפעול ולמצות את היום-יום".

ראש המכינה, הרב יגאל ינאי, מציין כי "השפעת השבוע ניכרת על התלמידים באופן משמעותי. ניתן לזהות את השינוי אצל התלמידים גם בהתנהלות היום יומית וגם במוטיבציה לשירות משמעותי בצה"ל ולתפקידי פיקוד".